نتانیاهو نقش اسرائیل در کشتن معاون رئیس حماس در بیروت را تأیید کرد

رادیو فردا: همزمان با انتشار گزارش‌هایی درباره احتمال کشته شدن سومین فرمانده ارشد حماس در حمله روزهای گذشته اسرائیل در باریکه غزه، نخست‌وزیر اسرائیل مسئولیت کشتن چهارمین فرمانده حماس را برعهده گرفت.

بنیامین نتانیاهو دوشنبه ۲۱ اسفند در یک پیام ویدیویی گفت اسرائیل فرد شماره چهارم حماس را حذف کرده و حذف مهره‌های سوم، دوم و اول «در راه است».

آقای نتانیاهو گفت همه آنها مرده‌های متحرک هستند، دست ما به همه آنها خواهد رسید.

به گزارش شبکه کان اسرائیل، سخنان نخست‌وزیر این کشور پذیرش مسئولیت کشته شدن صالح العاروری است، که روز ۱۲ دی در دفتر حماس در جنوب بیروت در حمله یک پهپاد انفجاری کشته شد.

صالح العاروری معاون رئیس دفتر سیاسی حماس در خارج از اراضی فلسطینی و مهره چهارم در سلسله مراتب این گروه افراطی محسوب می‌شد.

یحیی سنوار، رهبر داخلی حماس مهره شماره یک، محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی این گروه مهره شماره دوم و مروان عیسی، معاون میدانی محمد ضیف مهره شماره سوم حماس به حساب می‌آیند. ارزیابی شده که هر سه مهره ارشد حماس در تونل‌های زیرزمینی غزه پنهان شده باشند.

آقای نتانیاهو مدتی پس از آغاز جنگ بین ارتش اسرائیل با حماس در یک نشست خبری گفت به نهادهای اسرائیلی دستور داده سران حماس را در هر جا که هستند، حذف کنند.

به گزارش هاآرتص و شبکه کان، ارتش اسرائیل تحقیقات در زمینه احتمال مرگ مروان عیسی در بمباران‌های روزهای گذشته را ادامه می‌دهد.

ارتش اسرائیل روز شنبه ساختمان‌هایی در اردوگاه نصیرات در بخش میانی نوار غزه را بمباران کرد، که بر اساس برخی گزارش‌های اطلاعاتی اسرائیل، ظاهرا مروان عیسی در آن پنهان شده بود.

گزارش‌های منابع فلسطینی حاکی است در بمباران‌های اسرائیل در نصیرات، افرادی کشته و زخمی شدند اما معلوم نیست مروان عیسی در میان آن‌ها بوده است یا نه. حماس در مورد سرنوشت او سکوت کرده است.

به نوشته هاآرتص، مروان عیسی، ۵۹ ساله، که از نوجوانی به حماس پیوست، در ارتقای فعالیت‌ یگان‌های قسام، بازوی نظامی حماس، «نقش محوری» داشته است.

مروان عیسی در گذشته سه بار از سوقصد منتسب به اسرائیل نجات یافته و از 3 سال پیش در انظار عمومی دیده نشد.
نتانیاهو: بایدن با من اختلاف ندارد، اختلاف او با تمامی مردم اسرائیل است
در این میان، بنیامین نتانیاهو در گفت‌وگویی با شبکه فاکس نیوز که دوشنبه پخش شد، ضمن قدردانی از حمایت‌های رئیس‌جمهور آمریکا از اسرائیل، ابراز امیدواری کرد که این همراهی تا «زمان پیروزی» ادامه یابد.

آقای نتانیاهو در اشاره تلویحی به انتقادهای آشکاری که جو بایدن در روزهای گذشته از رهبری او بیان کرده، گفت اسرائیل «به پیروزی بسیار نزدیک است» و اگر «هرچه بیشتر متحد بود و نه متفرق، یا دست‌کم نشانه تفرق را بروز نداد، پیروزی نزدیک‌تر هم خواهد بود».

نخست‌وزیر اسرائیل گفت: «بایدن با من اختلاف ندارد، بلکه اختلاف او با مردم اسرائیل است زیرا همه ساکنان کشور اسرائیل متحدتر از هر زمان دیگر هستند» و «من مسئول رهبری اسرائیل هستم و بیشتر مردم مرا تأیید می‌کنند».

او در پاسخ به این پرسش که آیا این اختلافات بر مذاکرات غیرمستقیم اسرائیل با حماس تأثیری دارد یا نه، گفت: «تا زمانی که جهان می‌داند اسرائیل و آمریکا متحد هستند، مشکلی وجود ندارد. نقل قول‌ها (از زبان بایدن) می‌تواند این شائبه را ایجاد کند که ما متحد نیستیم و به این اتحاد آسیب می‌زند».

جو بایدن در مخالفت با عملیات احتمالی اسرائیل در منطقه رفح گفته بود نمی‌خواهد شاهد مرگ ۳۰ هزار فلسطینی دیگر باشد.

شبکه سی‌ان‌ان روز دوشنبه به نقل از مقامات سیاسی و نظامی اسرائیلی اعلام کرد که حمله اسرائیل در رفح «به زودی اتفاق نخواهد افتاد» زیرا ارتش اسرائیل «هنوز برای حمله و تخلیه غیرنظامیان فلسطینی آماده نیست».

مقامات آمریکایی نیز به سی‌ان‌ان گفتند دولت بایدن انتظار ندارد اسرائیل به زودی به عملیاتی در منطقه رفح دست بزند.
شروع ماه رمضان در فضای متشنج
فلسطینیان در غزه، کرانه غربی و شرق اورشلیم/ بیت‌المقدس همراه با اعراب شهروند اسرائیل از روز دوشنبه روزه ماه رمضان را آغاز کردند.

به گزارش رسانه‌های منطقه، مصر یکی از میانجی‌گران در مذاکرات اخیر اسرائیل و حماس هنوز امیدوار به دستیابی به آتش‌بس دستکم در ادامه ماه رمضان است.

ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن، نیز که کشورش تولیت اماکن اسلامی شرق بیت‌المقدس را در دست دارد، روز دوشنبه هشدار داد که محدودیت‌های اعمال شده از سوی اسرائیل برای نیایش در حرم شریف در رمضان «اوضاع را به انفجار نزدیک خواهد کرد».

حماس در بیانیه‌ای از فلسطینیان و اعراب اسرائیل خواسته ماه رمضان را به صحنه حمایت از مردم غزه تبدیل کنند.

نیروهای امنیتی و پلیس اسرائیل برای جلوگیری از نیت حماس در قبال مسجدالاقصی، تدابیر گسترده برقرار کرده‌اند اما بنیامین نتانیاهو هر گونه دستور در خصوص ورود احتمالی پلیس به صحن الاقصی را به موافقت خود موکول کرده و این اختیار را از ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت ملی که یک سیاستمدار راستگرای تندرو است، سلب کرده است.

در این میان، ۱۲ گروه حقوق بشری اسرائیل در نامه مشترکی اسرائیل را به عدم پیروی از حکم موقت دادگاه بین‌المللی دادگستری لاهه در خصوص تسهیل دسترسی مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه متهم کردند.

به گزارش گاردین، گروه‌های یادشده در نامه خود نوشتند اسرائیل از نظر قانونی موظف به اجرای اقداماتی بود که دادگاه لاهه دستور آن را صادر کرد.

سازمان ملل و عفو بین‌الملل وضعیت مردم غزه را «فاجعه‌بار» و در آستانه «قحطی» نامیده و از اسرائیل شدیدا انتقاد کرده‌اند.

یک کشتی خیریه اسپانیایی وابسته به گروه امدادی «دستان باز» حامل ۲۰۰ تُن کمک‌های غذایی روز دوشنبه با تأخیری دو روزه از لارناکا در قبرس به سوی ساحل غزه حرکت می‌کند تا نخستین محموله‌ها برای ماه رمضان را به دست مردم غزه برساند.

آمریکا و اتحادیه اروپا در روزهای گذشته اعلام کردند برای ایجاد اسکله دریایی که کمک‌های انسانی به غزه را تسریع کرده و افزایش دهد، همکاری خواهند کرد. اما ارزیابی شده که کار برپایی اسکله دست‌کم دو ماه طول بکشد.
+50
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    آقای نتانیاهو اگر عرضه داری سر مار یعنی سران ج.ا را بزن , آنهاییکه میزنی زیر دستان مزدور ج.ا میباشند .
    33
    32
    دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    به امید فردایی بهتر - تهران، ایران
    درود به نتانیاهو،. اگر ۱۲۴ هزار پیامبر ها هم بیایند، اصلاذاونجاذبشود شعب ابی طالب یا هر چیز دیگری، اونها ۷ اکتبر شروعش کردند و ما بزودی تمامشان میکنیم. تروریست و متعصبان دینی در هیچ کجای گیتی جا و مکانی ندارند. اگر شده همه ساکنین آنجا از بین بروند تا تروریستی دیگر نباشد، باید این کار را انجام دهند.
    30
    34
    دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    هر غلطی می خواهید بکنید ، برای مردم ایران و جهان سر دسته آنها مهم هست که سرشاخه آن در ایران بر مسند نشسته
    4
    8
    دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    جهت اطلاع عرزشی ها، اینجوری انتقام سخت میگیرن. طرف مستقیم داره میگه همه اتون مرده متحرک هستین و نه تنها حرفش رو میزنه، بلکه خیلی راحت داره عمل میکنه.
    5
    17
    دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    قشنگترین شادباش نوروزی و تسلیت به چپول های وامانده و درمانده که بعلت حسادت به ادم های موفق جهان تخم مرغ هایشان را توی سبدمادون ترین (بدتر از کفتارها) موجودات روی زمین ریخته اند که بعلت خسران مغزی زن ها و بچه ها را سپر خباثت خودشان قرار داده اند
    3
    17
    دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    به این جنایتکار میگن ، رئیس گروه تروریستی اسراییلی...یک انگل و کفتار
    13
    6
    ‌سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    میلاد2020 - داخائو، آلمان
    بخواب تو جوب سگ نگیرت
    3
    10
    ‌سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    keyanrad - منچستر، انگلستان
    دمت گرم بزن نسل اسلام و مسلمون رو نابود کن تا این جهان جای قشنگتری بشه، از فلسطین و لبنان شروع کن تا نسل مسلمون برچیده بشه، مسلمون یعنی تروریست
    1
    4
    ‌سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.