«حماس» به سران و افراد قبایل در غزه درباره هر گونه همکاری با اسرائیل هشدار داد

پس از اشاره‌های اسرائیل مبنی بر امکان واگذاری وظیفه توزیع کمک‌های بشردوستانه رسیده از راه‌های دریایی یا زمینی به رهبران محلی فلسطینی از قبایل و دیگران در نوار غزه، گروه «حماس» نسبت به عواقب هر گونه همکاری افراد قبایل و بزرگان محلی با نیروهای اسرائیلی هشدار داد.

سایت «المجد الامنی» به نقل از یک منبع امنیتی در جنبش «حماس» اعلام کرد که جنبش حماس با مشت آهنین به هر کسی که «جبهه داخلی در نوار غزه را تغییر دهد» پاسخ می‌دهد و اجازه اعمال قواعد جدیدی را نخواهد داد.
مختارها، سران قبایل و خاندان‌ها
این منبع امنیتی آگاه همچنین «تلاش اشغالگران برای برقراری ارتباط با مختارها و سران قبایل و برخی خاندان‌ها برای فعالیت در داخل غزه را خیانت ملی دانست» و تاکید کرد که حماس این اجازه را نخواهد داد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» در روز دوشنبه 21 اسفند، این منبع امنیتی آگاه بر این باور است که تلاش اسرائیل برای «ایجاد نهادهای [جایگزین] برای اداره غزه یک «توطئه شکست خورده» است که به گفته او محقق نخواهد شد.

این هشدار پس از آن منتشر شد که رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که این کشور در حال بررسی تسلیح برخی افراد یا قبایل در غزه به منظور حفاظت امنیتی از کاروان‌های کمک‌رسان به عنوان بخشی از برنامه‌ریزی گسترده‌تر برای وارد کردن کمک‌های بشردوستانه بیشتری پس از پایان جنگ است.

از دیگر سو، دفتر نخست‌وزیر اسرائیل از اظهارنظر در مورد این گزارش و آن نهم یک هفته پس از کشته شدن ده‌ها فلسطینی در حادثه ازدحام در اطراف کاروانی از کامیون‌های کمک‌رسانی که در حال ورود به شمال غزه بود و نیروهای اسرائیلی به سوی جمعیت تیراندازی کردند، خودداری کرد.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیلی روز یک‌شنبه گفت که اسرائیل با ساخت اسکله شناور موقت از سوی آمریکا برای ماه‌ها با هدف کمک به میلیون‌ها فلسطینی که در آستانه گرسنگی هستند موافقت و خاطرنشان کرد که کمک‌های مستقیم به مردم به این مساله کمک خواهد کرد.»

آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا)، روز یکشنبه بار دیگر درباره شیوع گرسنگی در میان آوارگان در همه جا و در نوار ساحلی هشدار داد و وضعیت در شمال غزه را هولناک و غم‌انگیز توصیف کرد، چرا که بنا به اعلام این نهاد بین‌المللی امدادرسان اسرائیل با وجود درخواست‌های مکرر بین‌المللی و سازمان ملل از ورود کمک‌های بشردوستانه زمینی به‌ویژه به شمال غزه جلوگیری می‌کند.
+4
رأی دهید
-17

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران
    حماس نمی خواهد که مواد غذایی بدست مردم گرسنه برسد ، بلکه می‌خواهد کنترول مواد خوراکی را خودش بدست گرفته و مواد غذایی را بعوامل مزدور خودش بدهد .نمی خواهد مواد عادلانه قسمت شود .
    21
    23
    دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    به نظر من اسرائیل باید خودش مواد غذایی رو پخش کنه و اشغال کامل غزه و منهدم کردن تمام غزه باید به بهترین شکل انجام بشه طوریکه چیزی برای زندگی برای حماس و عوامل فاسدش باقی نمانه. کار باید درست انجام بشه. اسرائیل حتی اگر شده در مقابل زمینهای غزه از قسمت شمالی باید قسمتهایی رو به جمعیت غزه بده و مردمی که حاضرند به آنجا مهاجرت کنند رو سریع جابجا کنه بهترین حالت بخشی از شمال و هم مرز با اردن و چسبیده به تشکیلات فلسطینی هستش که از نظر مساحت با غزه برابر باشه چون تشکیل کشوری با دو بخش مجزا امکان پذیر نیست و باید اسرائیل سرزمینهایی رو به فلسطینی ها در بخش دولت خودگردان در عوض غزه بده و جایگزین کنه. این به نفع فلسطینی ها هم هست بخصوص تشکیلات خودگردان یک سرزمین یکپارچه را در اختیار خواهند داشت که میتونه یک کشور بالقوه باشه و البته اگر اسرائیل و تشکیلات همکاری کنند حتی میشه طوری اون سرزمین رو جابجا کرد که فلسطینی ها هم به دریای آزاد دسترسی داشته باشند ولی متاسفانه اینها برای زندگی کردن مردم کار نمیکنند و کینه ها و تمامیت خواهی عربها و یهودی هاست که تجربه نشان داده عربها وحشی ترند.
    8
    10
    دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.