محسنی اژه‌ای با اذعان به «لو رفتن» سوالات آزمون وکالت، سازمان سنجش را مسئول دانست

رادیو فردا: رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی، با تأیید لو رفتن سوالات آزمون وکالت دادگستری سال ۱۴۰۲ اعلام کرد که سازمان سنجش آموزش کشور مسئول برگزاری این امتحان است.

غلامحسین محسنی اژه‌ای روز دوشنبه، ۲۱ اسفندماه،‌ خطاب به «مرکز حفاظت و اطلاعات»، «دادستانی تهران» و «مرکز وکلا» گفت:‌ «در این قضیه به صورت دقیق باید روشن شود که افشای سؤالات در چه سطح و چه حدی بوده است و چه کسانی تقصیر و یا قصور داشته‌اند.»

این مطالب از سوی رئیس قوه قضائیه دو روز پس از آن مطرح می‌شود که مرکز وکلای این قوه در مورد ادعای «لو رفتن سوالات» آزمون وکلا اعلام کرد: «درخواست بررسی ادعای مطرح شده به مسئولان ذی‌صلاح ارسال شده است.»

این مرکز روز شنبه،‌ ۱۹ اسفندماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که «برخی کانال‌های تلگرامی غیر رسمی»‌ ادعا کرده‌اند که سوالات آزمون ذکر شده، پیش از امتحان منتشر شده‌ است.

سازمان سنجش پیش از این نیز به دلیل لو رفتن سوالات کنکور ۱۴۰۲ و آزمون کتبی «آیِلتس»‌ تحت فشار افکار عمومی قرار داشت.

در همین زمینه با وجود اقدام دولت در قطع اینترنتِ همراه در کشور به بهانه «جلوگیری از سوء استفاده و تقلب» در کنکور در روز پنج‌شنبه،‌ ۲۹ دی‌ماه، سوالات این آزمون همزمان با برگزاری آن لو رفت.

همچنین چندین حساب توئیتری اوایل مردادماه امسال خبر دادند که آزمون کتبی «آیِلتس» به دلیل «لو رفتن سوالات» پیش از برگزاری لغو شده و سازمان سنجش در این زمینه تصمیم گرفته است.
+1
رأی دهید
-19

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    سر و ته یه کرباسین ، یکمشت متقلب دزد و فاسد و کثافت ! قیافه رو ، کراهت و نکبت ازش میباره !
    6
    5
    دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.