سازمان تامین اجتماعی یک میلیون تومان از مستمری برخی بازنشستگان کسر کرد

رادیو فردا: در پی اعتراض‌های گسترده، سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد مبلغ کسر شده از مستمری اسفندماه برخی بازنشستگان بازگردانده می‌شود.

رسانه‌های ایران روز یکشنبه ۲۰ اسفند گزارش دادند که سازمان تامین اجتماعی مستمری اسفندماه برخی بازنشستگان را پس از کسر یک میلیون تومان از آن واریز کرده است.

پس از آن محمد اسدی، رئیس کانون بازنشستگانِ سازمان تامین اجتماعی، به خبرگزاری صدا و سیما گفت کسر این مبلغ با هدف واگذاری سهام پتروشیمی امیرکبیر به بازنشستگان بوده است.

او با بیان اینکه ۵۲ درصد سهام پتروشیمی امیرکبیر به ارزش ۶۴ هزار میلیارد تومان به بازنشستگان تامین اجتماعی واگذار می‌شود گفت سهم هر بازنشسته ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است که پنج درصد آن طی سه قسط از مستمری آنها کسر می‌شود.

با این حال به نوشته وبسایت انتخاب، بازنشستگان گفته‌اند برای واگذاری سهام از آنها رضایت گرفته نشده و کسر یک میلیون تومان از مستمری آنها غیرقانونی است.

سازمان تامین اجتماعی در اطلاعیه‌ای که اواخر شامگاه یکشنبه منتشر شد ضمن حمایت از این اقدام، اعلام کرد به دلیل آنکه کسورات انجام‌شده «بدون اطلاع‌رسانی مکفی» صورت پذیرفته بود، این مبلغ به حساب مستمری‌بگیران «بازگشته است».
+23
رأی دهید
-4

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۴
    zavareh - رودسر، ایران
    خوب خیلی آشکاره که بنوعی باید هزینه عیش و نوش انگل زاده ها و اوباش آدمخوارشان در ایران اشغال شده و منطقه خاور میانه آشوب زده فراهم بشه. کدام دیوار از دیوار بازنشستگان کوتاهتر؟ مردم هم که طبق معمول لام تا کام نفسشان در نمیآید...
    25
    40
    دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    amirHassna - سیدنی، استرالیا

    سوال اینه این اساتید باز نشسته کجای مبارزه با آخوندا هستن. همیشه خودشونو پشت پیری قائم کردن و هیچ جا همراهی نکردن با قیام جوونا. حالا هم خودتون موندینو زرنگ بازیتون. تمام.
    4
    27
    دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    نتیجه انتخابات مجلس عیان و پولدارها همین میشه. حق همین هستش.
    3
    3
    دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.