وزارت کشور پرو: دستگیری عضو سپاه قدس ایران ربطی به نشست اپک ندارد

مجید عزیزیالعربیه: وزارت کشور پرو اعلام کرد دستگیری مجید عزیزی، عضو نیروی قدس سپاه پاسداران ایران، روز جمعه گذشته 18 اسفند، در لیما پایتخت این کشور، به دلیل تلاش برای ترور یک تاجر اسرائیلی بود.

بر اساس وزارت کشور پرو، روز یکشنبه 20 اسفند، گزارش‌های اولیه درباره ارتباط بازداشت عزیزی با نشست سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (اپک) در لیما نادرست است.

بر اساس اظهارات جدید مقامات این کشور، این عضو نیروی قدس سپاه پاسدارن، در تلاش بوده با «تشکیل یک هسته تروریستی» با همکاری چندین تبعه دیگر کشور پرو، یک تاجر اسرائیلی را ترور کند.

پلیس کشور پرو روز جمعه اعلام کرده بود که یک عضو نیروی قدس سپاه پاسدارن ایران به نام «مجید عزیزی» را به اتهام طراحی برای انجام یک حمله تروریستی در نشست سازمان همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه در پایتخت این کشور، دستگیر کرده است.

مقامات این کشور اعلام کرده بودند که دستگیری این فرد پس از انجام تحقیقات و در همکاری با سازمان‌های اطلاعاتی بین‌المللی صورت گرفته است.

اسرائیل و کشورهای غربی به ویژه آمریکا همواره ایران را به دست داشتن در فعالیت‌های ترویستی در خاورمیانه و جهان متهم کرده‌اند. وزارت خارجه آمریکا در گزارشی در زمینه تروریسم جهانی سال 2022 ایران را بزرگترین حامی تروریسم و تسهیل کننده فعالیت‌های تروریستی در جهان خوانده بود.

تعدادی از مقامات جمهوری اسلامی مظنون اصلی حمله ترریستی به مرکز یهودیان در پایتخت آرژانتین در سال 1994 هستند که در آن 85 نفر کشته و حدود 300 نفر مجروح شدند.
+12
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.