ارتش اسرائیل برای آمادگی در «جنگ احتمالی» در جنوب لبنان رزمایش برگزار کرد

 نیروهای اسرائیلی در شمال این کشور - آرشیوصدای آمریکا: ارتش اسرائیل به تازگی یک رزمایش تدارکاتی برگزار کرد که بخشی از آماده شدن نیروهای اسرائیلی برای حمله زمینی احتمالی به لبنان است.

از زمان پاسخ نظامی اسرائیل به حمله ۱۵ مهر حماس و جهاد اسلامی به جنوب اسرائیل، گروه حزب‌الله لبنان که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی‌ است راکت‌هایی را به شمال اسرائیل شلیک کرده که پاسخ نظامی اسرائیل را در پی داشته است.

به گزارش «تایمز اسرائیل» ارتش اسرائیل می‌گوید در این رزمایش، نیروها تحویل تجهیزات، آب، سوخت و مهمات به نیروها در لبنان و در حالت جنگ را تمرین کردند.

ارتش اسرائیل می‌گوید این رزمایش شامل «بارگیری و تخلیه تجهیزات از هواپیماهای نیروی هوایی و انتقال تجهیزات با استفاده از وسایل نقلیه روی زمین» به خطوط مقدم بود.

ارتش اسرائیل این رزمایش را هم‌زمان با انجام عملیات نظامی در نوار غزه انجام داده است. اسرائیل می‌گوید می‌خواهد حماس را در غزه ریشه‌کن کند.

وزیر دفاع اسرائیل، یوآف گالانت، پیشتر گفته است اسرائیل در پاسخ به حملات روزانه حزب‌الله به شمال اسرائیل، حملات خود را به این گروه مورد حمایت جمهوری اسلامی حتی با وجود آتش‌بس موقت احتمالی در نوار غزه، افزایش می‌دهد.

او گفت حزب‌الله «قادر به یافتن جایگزین برای فرماندهانی که در حال حذف آنها هستیم، نیست.»

حزب‌الله با اینکه خود را درگیر یک جنگ تمام عیار نکرده است اما بیش از ۲۰۰ نفر از نیروهای خود را از دست داده است که ضربه قابل توجهی به این گروه از زمان جنگ همه‌جانبه اسرائیل و حماس است.

پیش‌تر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که آموس هاشتاین، فرستاده ویژه آمریکا، روز دوشنبه ۱۴ اسفند در بیروت با هشدار در مورد خطر تشدید درگیری‌ها در منطقه، گفت که آتش‌بس غزه الزاما باعث پایان خصومت‌ها در مرز جنوبی لبنان نمی‌شود.

او با هدف کاهش تنش در مرزهای لبنان و اسرائیل به لبنان سفر کرده بود.
+22
رأی دهید
-3

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.