دیدبان ایران: مدیرعامل مترو تهران به‌دنبال خروج خانواده‌اش از ایران بود

ایران وایر: سایت «دیدبان ایران»، در گزارشی نوشته پس از آنکه وزارت خارجه کانادا، «مسعود درستی»، مدیرعامل مترو تهران را به‌دلیل «مسوولیت در نقض حقوق‌بشر و سرکوب زنان» مورد تحریم قرار داد، او سر کار خود حاضر نشده و به‌دنبال کناره گیری است.

براساس این گزارش، مسعود درستی درحالی وارد فهرست تحریم کانادا قرار گرفته، که به‌دنبال خروج خانواده‌اش از ایران بود و حالا با این تحریم، «تیر او و خانواده‌اش به سنگ خورده است.»

دیدبان ایران براساس گزارش‌های غیررسمی نوشته مدیرعامل مترو تهران، تحت فشار خانواده قرار گرفته و امروز در محل کار خود حاضر نشده است و در میان مدیران شهرداری، به‌نوعی از رفتن خود اطلاع داده است.

به نوشته دیدبان ایران، مسعود درستی در یک «جمع خصوصی» تهدید‌ها و شرایط خاص سال گذشته در مترو تهران را تشریح کرده، گزارش دادە کە «این‌طور به‌نظر می‌آید که مدیران شهرداری هم اقدامات علیرضا زاکانی، شهردار تهران را قبول ندارند.»

او در این جمع گفته است: «مترو حجاب‌بان استخدام کرده است، اما ماه‌هاست در حال پیگیری تا حد التماس برای جذب نیروی متخصص هستیم.»

دولت کانادا روز جمعه۱۸اسفند، هم‌زمان با هشتم مارس و روز جهانی زن، اعلام کرد، مدیرعامل متروی تهران و یک نماینده مجلس جمهوری اسلامی را، به‌دلیل نقش آن‌ها در «نقض گسترده» حقوق زنان و دختران ایران تحریم کرد.

دفتر وزیر امور خارجه کانادا، با انتشار اعلامیه‌ای، گفت: «مسعود درستی، قانون حجاب اجباری در حمل‌و‌نقل عمومی را اجرا می‌کند و زهره الهیان، خواهان مجازات اعدام برای معترضان دستگیرشده در خیزش "زن، زندگی، آزادی" است.»

تحریم‌های کانادا درحالی مدیرعامل مترو تهران را هدف قرار دادە است کە «محمدعلی جعفری»، فرمانده قرارگاه بقیه‌الله سپاه پاسداران، در مراسم تجلیل از «امران بە معروف و ناهیان از منکر» کە هم‌زمان با روز جهانی زنان در تهران برگزار شد، خطاب بە حاضران گفت کە «به فکر توسعه اقدامات خود باشید. با همکاری شهرداری تهران در کنار مترو تئاترشهر، در سایر ایستگاه‌های مترو هم باید فعالیت خود را شروع کنیم.»
+54
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد

    به کوری چشم سیدعلی مفعول، همه مسئولین چمدونها رو بسته و آماده فرارند! اینجاست که میگن: حالا علی مونده و حوضش!!
    4
    56
    یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    اره بی ناموس پول خون خوردن تاوان داره، حالا تازه اولشه، باید همتون تو همین جهنمی که برای مردم ساختین بمونین تا زمانش که رسید این مردم شقه شقه تون کنن. ای جان که عجب روزی بشه اون روز.
    10
    60
    یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    بابا سیرابی شما 45 سال هست دارید میگید فرار فرار پس کی شد این فرار ها؟
    16
    2
    یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۸
    فضول میرزا - استکهلم، سوئد
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    تو اول از زیر آخوند بیا بیرون تا اون چشای باباقوری شده ت بتونه فرار ها رو ببینه!
    1
    6
    دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.