هشدار یک مقام صنفی: ژل فله‌ای غیرمجاز وارد و به مردم تزریق می‌کنند

صدای آمریکا: دبیر انجمن صنفی کلینیک‌های تخصصی پوست و موی تهران نسبت به عوارض «ژل‌های تقلبی پوست» و افزایش مراکز غیرمجاز خدمات زیبایی در ایران هشدار داد.

سیدرضا عبدالمطلبی می‌گوید «ژل فله‌ای غیرمجاز را با حجم‌های بالا» وارد می‌کنند و در سرنگ‌های یک سی‌سی به مردم می‌زنند.

او افزوده است که تنها در خیابان میرداماد تهران، ۴۰۰ پرونده برای مراکز غیرمجاز پوست و زیبایی تشکیل شده است.

دبیر انجمن صنفی کلینیک‌های تخصصی پوست و موی تهران تأکید کرده است که ژل دارای مجوزی که مواد اولیه‌اش «زیر ۲ میلیون تومان» باشد وجود ندارد و حدود «یک میلیون» نیز هزینه‌های جانبی است. این در حالی است که به گفته این متخصص، «ده‌ها مرکز» با پانصد هزار تومان تزریق ژل می‌کنند.

دبیر انجمن صنفی کلینیک‌های تخصصی پوست و موی تهران همچنین تأکید کرده است که دوره‌های آموزشی «ساختگی» و «غیرعلمی» زیادی برپا می‌شود که زیر گواهی‌هایشان امضای دانشگاه علوم پزشکی زده می‌شود.

عبدالمطلبی یکی از دلایل افزایش مراکز غیرقانونی پوست و زیبایی در ایران را فرآیند بسیار زمان‌بر دریافت مجوز عنوان کرده است. او می‌گوید: «وقتی مسیرهای منطقی و صحیح داستان را سخت می‌کنید، مسیرهای راحت‌تر و میان‌بر خود‌به‌خود‌ انتخاب و زیاد می‌شوند.»

او افزوده است که مراکز قانونی به دلیل اینکه تحت نظارت هستند، هزینه‌های بیشتری دارند و از پس این هزینه‌ها بر نمی‌آیند.

«ناهمخوانی» تعرفه‌های پزشکی با هزینه‌ها یکی از معضلات جاری در بخش بهداشت و درمان ایران است که بسیاری را یا به مشاغل جانبی می‌کشاند و یا از کشور کوچ می‌دهد.

ایرج خسرونیا، رئیس جامعه پزشکان متخصصان داخلی، چندی پیش در گفتگو با «خبرآنلاین» گفته بود: «یک پزشک فوق تخصص در ایران برای ویزیت ۳ دلار درآمد دارد. در حالی که در افغانستان، عراق، پاکستان و سوریه درآمد پزشک بیش از ۱۰ دلار است.»

از سوی دیگر، در ایران تخصص «زیبایی» وجود ندارد و به گفته دبیر انجمن صنفی کلینیک‌های تخصصی پوست و موی تهران افراد از رشته‌های مختلف وارد این حوزه تخصصی می‌شوند.
فیلرهای پوستی و اهمیت تزریق درست آنها
فیلرهای پوستی از مواد مختلفی ساخته می‌شوند و برندهای زیادی از فیلر در بازار موجود است.

در ایالات متحده آمریکا، فیلرها تحت عنوان «ابزار پزشکی» باید مورد تأیید سازمان نظارت بر غذا و دارو قرار بگیرند.

یکی از مواد حاوی فیلرها، اسید هیالورونیک است و محصولات برند مشهور «جووِدِرم» از این دسته است و تأییده سازمان نظارت بر غذا و داروی آمریکا را نیز دارد.

هیدروکسی لاپاتیت کلسیم یکی دیگر از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین فیلرهای آرایشی در جهان است.

این ماده که به دلیل تولید نتایجی بسیار طبیعی محبوب پزشکان و مشتریان است، به طور معمول برای رفع خطوط و چین‌های عمیق‌تر صورت استفاده می‌شود. برند «رِدیِس» از این دسته محصولات است که مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفته است.

یکی از نقاطی که تزریق فیلرهای پوستی در آنجا بسیار حساس است و می‌تواند مشکل‌ساز شود، از بالای بینی، میان چشم‌ها تا ناحیه پیشانی است که رگ‌های خونی زیادی دارد و بنابراین پزشکان توصیه می‌کنند که تزریق‌ در این ناحیه توسط پزشکان مجرب و آگاه به سیستم قلبی عروقی بدن انجام شوند.
+14
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.