وزارت اطلاعات مدعی انهدام «شبکه قمار آنلاین مرتبط با انگلستان» شد

رادیو فردا: وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی می‌گوید توانسته «بزرگ‌ترین شبکه سازمان‌یافته قمار و شرط‌بندی اینترنتی» که توسط «باندهای مرموز مستقر در انگلستان تأسیس و هدایت می‌شد»، را از بین ببرد.

این نهاد اطلاعاتی روز شنبه، ۱۹ اسفندماه، در بیانیه‌ای اعلام کرد «با حکم مراجع قضائی پنج مدیر داخلی شبکه موسوم به Nitro bet و یک درگاه مالی مرتبط با آن را بازداشت کرده است.

این وزارتخانه در ادامه با بیان اینکه افراد فعال در این عرصه «به دنبال شکل‌گیری جریانی رسانه‌ای برای قبح‌زدایی از ارزش‌های اسلامی-ایرانی» بوده‌اند، اعلام کرد این شبکه «بخش کلانی» از سود این فعالیت‌ها را به انگلستان منتقل می‌کرد.

در این بیانیه آمده است: «دولت انگلستان با دریافت مالیات هنگفت از وجوه متقلبانه و نامشروع، نسبت به پولشویی و سایر فعالیت‌های تبهکارانه‌ باند لندن‌نشین چشم‌پوشی کرد.»

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است.

در سال‌های گذشته سایت‌های شرط‌‌بندی اینترنتی در ایران گسترش زیادی یافته و به گفته برخی از مقامات جمهوری اسلامی مبالغ هنگفتی از طریق این سایت‌ها که در ایران شکل قانونی ندارند، جابه‌جا می‌شود.

پیش از این و در همین زمینه میلاد حاتمی از چهره‌های مشهور اینستاگرامی در ترکیه اوایل دی سال ۹۸ منتشر و او اسفند ۹۹ به ایران مسترد شد.

پیش از آن نیز وحید خزائی از دیگر افراد مشهور موسوم به «شاخ‌های اینستاگرام» که به تبلیغ سایت‌های شرط بندی می‌پرداخت تیر ۹۹ هنگام ورود به ایران در فرودگاه دستگیر شده بود.
+2
رأی دهید
-16

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.