مدودوف: روسیه دیگر خط قرمزی در قبال فرانسه ندارد

العربیه: دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه، جمعه 18 اسفند در پی اظهارات امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه مبنی بر این که پاریس در موضوع حمایت از کی‌یف دیگر خط قرمز ندارد، تأکید کرد که روسیه دیگر «خط قرمزی» در قبال فرانسه ندارد.

مدودوف در پلتفرم «ایکس» نوشت: «مکرون گفته است که دیگر خطوط قرمز وجود نداشته و دیگر محدودیتی در موضوع حمایت از اوکراین در کار نیست. این بدان معناست که روسیه دیگر هیچ خط قرمزی در ارتباط با فرانسه ندارد».

معاون رئیس شورای امنیت روسیه یک جمله لاتین با این معنا که«هر چیزی در ارتباط با دشمن جائز است»را به نوشته خود ضمیمه کرد.

مکرون پیشتر در دیدار با رهبران اپوزیسیون گفته بود که در حمایت فرانسه از اوکراین «هیچ محدودیت و خطوط قرمزی» وجود ندارد.
عدم توافق مکرون با رهبران اپوزیسیون
رهبران اپوزیسیون و رئیس‌جمهوری فرانسه در دیدار روز گذشته در مورد اقدامات حمایتی از کی‌یف به توافق نرسیدند. این رهبران به مکرون نسبت به کشاندن پاریس به منازعه جاری در اوکراین هشدار دادند.

28 کشور پنجشنبه در نشست ویژه پیگیری حمایت از اوکراین به هدف تلاش بیشتر برای مقابله با اقدامات جنگی روسیه شرکت کردند که توسط فرانسه سازماندهی شده است.
وزاری خارجه یا دفاع اوکراین، کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ایالات متحده و کانادا به نمایندگی از کشورهای خود در این نشست حضور یافتند.

«فرانس‌پرس» به نقل از منابع دیپلماتیک اروپایی آورد که این نشست، 3 ساعت به طول انجامید ولی مشخص نشد که آیا بیانیه‌ای در شامگاه پنجشنبه صادر خواهد شد یا نه.
اقدام برای اوکراین
یک منبع دیپلماتیک فرانسوی پیش از آغاز این ویدئو کنفرانس گفت که «تلاش جمعی و احساس فوریت برای انجام تلاش بیشتر و موثرتر و اقدامی متفاوت برای اوکراین وجود دارد».

این نشست پس از اجلاس بین‌المللی حمایت از اوکراین در 26 فوریه در پاریس به ابتکار امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه برگزار می‌شود.

این منبع دیپلماتیک فرانسوی گفت: «این یک نشست کاری است که در چارچوب دینامیزم ایجادشده در همایش 26 فوریه با هدف بررسی موارد توافق‌شده در قالب عملی قرار دارد».

یک منبع دیپلماتیک دیگر بر لزوم انجام اقدام برای هدایت افکار عمومی در کشورهای غربی اذعان کرد تا از این طریق اوکراین از حمایت لازم برخوردار بماند؛ آنهم در زمانی که کی‌یف، روسیه را به تلاش برای دادن اطلاعات نادرست رسانه‌ای به‌ویژه علیه فرانسه، متهم می‌کند.
+1
رأی دهید
-13

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.