انتقاد امام جمعه مشهد از مجلس و شورای نگهبان بابت تصویب نشدن لایحه «حجاب‌وعفاف»

رادیو فردا: یک هفته پس از برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، انتقادها از عدم تصویب لایجه «حجاب و عفاف» بار دیگر از نماز جمعه‌ها از سرگرفته شد. یک نماینده مجلس نیز از احتمال اجرا شدن این قانون پس از نوروز خبر داد.

احمد علم‌الهدی، امام جمعه مشهد، روز جمعه ۱۸ اسفند در مراسم نماز جمعه این شهر از «گره خوردن لایحه حجاب در برخی حوزه‌های حاکمیتی» و تعلل شورای نگهبان و مجلس برای نهایی کردن این لایحه به دلیل برخی «ایرادات» انتقاد کرد.

امام جمعه مشهد بار دیگر از حامیان حجاب اجباری که آنان را «مردم» خطاب کرد، خواست که در حوزه حجاب خودشان به «میدان» بیایند. او پیشتر ازجمله در ۱۹ اسفند پارسال هم از «مردم» خواسته بود که برای «مقابله با بی‌حجابی» خود وارد میدان شوند.

در ماه‌های گذشته برخی چهره‌های حکومتی با انتقاد از تعلل‌ها در تصویب لایحه «حجاب و عفاف» از این که این لایحه معطل انتخابات مانده است، انتقاد کرده بودند.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی هشتم بهمن دلیل عدم نهایی شدن لایحه «حجاب و عفاف» را تأخیر کمیسیون قضایی مجلس و تأخیر دولت ابراهیم رئیسی در قبول بار مالی این قانون اعلام کرده بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اول اسفند اعلام کرد که رئیس‌جمهور اسلامی ایران، این بار مالی را «پذیرفته است.»

هم‌زمان با از سرگیری موضوع حجاب اجباری محمد باقر لائینی، امام جمعه ساری، نیز در نماز جمعه امروز مدعی شد که «برخی از بیماران از برخورد با تسامح با حجاب در بیمارستان‌ها گلایه دارند» و در ادامه خواستار «رعایت حجاب در بیمارستان‌ها و اتاق عمل شد.»

هم‌زمان با شروع دوباره انتقادها از عدم تصویب و اجرایی شدن لایحه موسوم به « حجاب و عفاف» امیرحسین بانکی‌پور، نماینده مجلس شورای اسلامی، از احتمال اجرای آن پس از نوروز خبر داد. به گفته آقای بانکی‌پور «تا دو سه روز دیگر ریاست همین مجلس [مجلس یازدهم ] لایحه را به شورای نگهبان می‌فرستد که به احتمال زیاد ایرادی باقی نمانده است.»

این نماینده مجلس مبلغ جریمه رعایت نکردن حجاب اجباری را سه‌میلیون تومان اعلام کرد و گفت که کسر این مبلغ توسط «سامانه» از حساب فرد صورت می‌گیرد و در صورت نبود پول کافی، او «بدهکار» به حساب می‌آید و در صورت تکرار باید به «دادگاه» برود.
 
+3
رأی دهید
-28

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا
    دعوای اصلی سر این بوده که این مبلغ جریمه تو حساب کی بره. وگرنه سر جریمه کردن بحثی نیست. این تخم حرومها عین اون محمد و خلفای دزد صدر اسلام فقط در فکر استفاده ابزاری از این دین مسخره هستن که چطور خون مردم رو بمیکن
    5
    15
    جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    dannni - سوئد، سوئد
    جالبه هفته پیش همچنین موقعیت انتخابات بود اصلا صحبت از عفاف و حجاب نبود طرف بدون حجاب با کلاه نیومد موهای بلوند خوشامد گوی برای انتخابات الان سیرک انتخابات تمام شده رفتن سراغ شون
    0
    11
    جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.