بازداشت شهروند ایرانی در پِرو به اتهام طراحی «حمله تروریستی» به اجلاس اَپک

 عکسی از «مجید عزیزی» که پلیس پرو در اختیار رسانه‌های این کشور گذاشته استرادیو فردا: رسانه‌ها در پرو از بازداشت یک شهروند ایران به نام «مجید عزیزی» در این کشور به اتهام برنامه‌ریزی برای «حمله تروریستی» به نشست سران آسیا اقیانوسیه، اَپک، خبر دادند.

در گزارش این رسانه‌های محلی آمده است که مجید عزیزی روز چهارشنبه، ۱۶ اسفند، در مرکز لیما، پایتخت پرو، به دست بخش ضد تروریسم پلیس این کشور بازداشت شده است.

در این گزارش‌ها آمده است که عزیزی به همراه یک شهروند پرو به نام والتر فرناندس فوکونوتو بازداشت شده است.

این دو به همراه یک شهروند دیگر پرو که متواری است «قصد حمله تروریستی به نشست سران سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا اقیانوسیه، اَپِک، را که به‌زودی در پرو برگزار می‌شود داشته‌اند».

پرو در حال حاضر ریاست دوره‌ای اَپک را بر عهده دارد و در دسامبر سال گذشته رئیس جمهور این کشور طی مراسمی رسمی بر عهده گرفتن این سمت را اعلام کرد.

در گزارش رسانه‌های پرو اطلاعات دیگری درباره «مجید عزیزی»، شغل و دلیل سفر او به این کشور نیامده است. وزارت خارجه ایران نیز هنوز به این خبر واکنش نشان نداده است.

سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا اقیانوسیه یا آسیا پاسیفیک ۲۱ عضو دارد که در کنار هم ۵۴ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را دارند. ایالات متحده، چین و ژاپن از جمله اعضای این سازمان هستند.
+41
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    saeed scotland - لاس وگاس، ایالات متحده امریکا

    هر جا اسم ترور و خربکاری میاید نام مزدوران جمهوری اسلامی میدرخشد
    1
    26
    جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.