روسیه نسبت به ورود خود به «درگیری جدید» و وقوع «جنگی فراگیر در اروپا» هشدار داد

العربیه: یک افسر ارشد ارتش روسیه درباره خطر تبدیل شدن جنگ اوکراین به جنگی فراگیر در اروپا هشدار داد و دخالت نیروهای روسی در یک درگیری جدید را «به میزان زیادی» محتمل دانست.

خبرگزاری «روسیه»، پنج‌شنبه 17 اسفند گزارش داد که ژنرال ولادیمیر زارودنیتسکی، رئیس آکادمی نظامی ستاد کل ارتش روسیه، این اظهارات را در مقاله‌ای که توسط وزارت دفاع روسیه تحت عنوان «اندیشه نظامی» منتشر شده، بیان کرده است.

این خبرگزاری روسی به نقل از زارودنیتسکی، گفت: «احتمال گسترش درگیری در اوکراین از طریق افزایش «نیروهای رزمی نیابتی» در رویارویی نظامی با روسیه را نمی‌توان رد کرد و این موضوع می‌تواند به وقوع یک جنگ فراگیر در اروپا منجر شود.»

افسر ارشد ارتش روسیه، در ادامه افزود: «منشأ اصلی تهدیدات نظامی علیه کشور ما، سیاست ضد‌روسی آمریکا و متحدانش است که نوع جدیدی از جنگ ترکیبی را با هدف تضعیف روسیه از هر طریق ممکن و محدود کردن حاکمیت روسیه و از بین بردن تمامیت ارضی آن انجام می‌دهند.»

این نظامی روسی همچنین ورود کشورش به درگیری‌های نظامی جدیدی را به میزان قابل‌توجه و فزاینده‌ای محتمل دانست.

جنگ میان روسیه و اوکراین باعث وخیم‌ترین بحران در روابط این کشور با غرب از زمان بحران موشکی کوبا در سال 1962، شده است. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به غرب هشدار داد که در صورت اعزام نیرو به اوکراین، خطر آغاز یک جنگ هسته‌ای وجود دارد.

اظهارات زارودنیتسکی در زمانی بیان می‌شود که پس از شکست ضدحمله‌ای که در تابستان گذشته توسط کییف آغاز شد و پس از اینکه نیروهای روسی ابتکار‌عمل را در میدان نبرد دوباره به دست گرفتند، غرب به دنبال حمایت از اوکراین با تأمین تسلیحات و بودجه بیشتر است.

خبرگزاری روسی همچنین از زارودنیتسکی نقل کرد که خواستار تغییراتی در نحوه سازماندهی ارتش و تامین امنیت روسیه از جمله با تمرکز بیشتر بر اتکای به کشورهای دوست برای تضمین امنیت و تقویت وحدت جامعه روسیه در زمینه نیازهای دفاعی شده است.
+10
رأی دهید
-55

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۳
    FTH12 - تبریز، ایران

    مرد تیکه چه قیافه چندشی داره ! اه
    5
    32
    ‌پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    چه مزخرفاتی،روسیه الان چند ساله از پس همون اوکراین که کشوری فقیر و توسعه نیافته و عقب مانده هست برنیامده،تسلیحاتش تمام شده و دست به دامان رژیم آخوندی شده،نیروی نظامی اش پیاده نظامش برای همان اوکراین هم کفاف نمیداد و بهمین خاطر مجبور شد از کیف عقب نشینی کنه.حالا چطور میخواد در این حین با بقیه اروپا فراگیر درگیر شه؟؟ تنها چیزی که بهش اعتماد به نفس میده قلدری کنه تسلیحات هسته ایش هست.که ناتو هم آنها رو در اختیار داره.از نظر نیروی متعارف نظامی حرف خاصی برای گفتن نداره.
    7
    25
    جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.