وزارت اطلاعات، عباس ایروانی متهم در پرونده خودروسازان را «بازداشت کرده است»

 عباس ایروانی، رئیس گروه قطعه‌سازی خودرو «عظام»رادیو فردا: رسانه‌های ایران چهارشنبه از بازداشت عباس ایروانی، رئیس گروه قطعه‌سازی خودرو «عظام» و متهم پرونده فساد در خودروسازی، توسط وزارت اطلاعات خبر دادند.

شماری از خبرگزاری‌های ایران از جمله تسنیم، وابسته به سپاه پاسداران، با انتشار متن مشابهی نوشته‌اند که «عباس ایروانی علی‌رغم صدور حکم نهایی دادگاه و ابلاغ آن به وی، نسبت به حکم تمکین نکرده و مخفی شده بود.»

طبق این گزارش، عباس ایروانی باید خود را در بهمن ماه گذشته به مرجع قضایی معرفی می‌کرد که با «سرپیچی از معرفی خود و پنهان شدن، قصد داشت با تهدید مسئولین، مانع از اجرایی شدن حکم زندان خود شود.»

دادگاه عباس ایروانی در مهرماه سال ۱۳۹۸ برگزار شد و نماینده دادستان تهران گفته بود مدیر «گروه قطعات خودرو عظام» با «اخلال در نظام اقتصادی کشور»، «تشکیل باند قاچاق قطعات خودرو» و پرداخت رشوه به کارمندان گمرک مرتکب «افساد فی‌الارض» شده است.

عباس ایروانی متهم شده بود با کمک شبکه زیرنظر خودش، ۷۶۴ میلیون دلار «قاچاق سازمان یافته و حرفه‌ای قطعات خودرو» انجام داده است.

گروه «قطعات خودرو عظام» که سال ۱۳۷۶ تاسیس شده است، یکی از مهم‌ترین تولیدکننده قطعات خودرو در ایران محسوب می‌شود. در زیرمجموعه این گروه ۱۲ شرکت بزرگ تولیدی وجود دارد که به طور عمده در استان‌های تهران، آذربایجان شرقی، گیلان، البرز و اصفهان مستقر شده‌اند و بخش مهمی از قطعات خودروی ایران‌خودرو و سایپا را تولید می‌کنند.

در ادامه رسیدگی به پرونده عباس ایروانی، در مهرماه سال ۱۳۹۹ به ریاست قاضی صلواتی در دادگاه اعلام شد که عنوان اتهامی او تغییر کرده است.

قاضی صلواتی بدون ارائه جزئیات گفته بود که عنوان اولین اتهام عباس ایروانی از «افساد فی‌الارض» به «اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور» تغییر یافته است.

عباس ایروانی تمامی اتهامات خود را رد کرده است.

در سا‌ل‌های گذشته تصاویری از عباس ایروانی در افتتاح پروژه‌ها و برنامه‌های اقتصادی و دیدارهای خصوصی در کنار بسیاری از چهره‌های سیاست ایران مانند اکبر هاشمی رفسنجانی، محمد شریعتمداری، حسین دهقان، علی جنتی، صادق خرازی، محمود واعظی، محمود علوی، محمدباقر قالیباف و محمدرضا نعمت‌زاده، منتشر شده بود.
+4
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.