رویترز: اروپا می‌خواهد صنعت تسلیحات این اتحادیه «حالت اقتصاد جنگی» بگیرد

 یک نیروی اوکراینی - آرشیوصدای آمریکا: کمیسیون اروپا روز سه‌شنبه راه‌هایی را به اتحادیه اروپا پیشنهاد می‌کند تا صنعت تسلیحات خود را تقویت کند و در واکنش به حمله روسیه به اوکراین «حالت اقتصاد جنگی» به خود بگیرد.

به نوشته رویترز مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند هدف پیشنهادی که تی‌یری برتون، کمیسر صنعت اروپا می‌دهد این است که کشورهای اتحادیه اروپا را تشویق کند که با هم تسلیحات بیشتری از شرکت‌های اروپایی خریداری کنند و به این شرکت‌ها کمک کند ظرفیت تولید خود را افزایش دهند.

برتون، یک مدیر عامل فرانسوی سابق حوزه فناوری، گفت که احتمال اینکه دونالد ترامپ یک دوره دیگر رئیس جمهوری آمریکا شود، فردی که تعهدات واشنگتن در قبال پیمان آتلانتیک شمالی، ناتو را زیر سوال برده است به این معنی است که اروپا باید کار بیشتری برای اتکا به خود انجام دهد.

جنگ روسیه در اوکراین بسیاری از کشورهای اروپایی را بر آن داشت تا جداگانه هزینه‌های دفاعی خود را افزایش دهند.

اما مقامات اتحادیه اروپا می‌گویند این کار بازدهی کمتری دارد و نهادهای اتحادیه اروپا باید نقش بیشتری در سیاست‌های صنعتی دفاعی ایفا کنند.

تحلیلگران می‌گویند که جنگ به روشنی نشان داد که صنعت اروپا در برابر برخی از چالش های بزرگ، مانند افزایش ناگهانی تقاضا برای مقدار زیادی مهمات، آمادگی نداشت.

پیش‌بینی می‌شود بسته پیشنهادی برتون شامل ۱.۶۳ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۲۷ باشد که رقم خیلی بالایی در عرصه خریدهای نظامی به حساب نمی‌آید. اما این بسته چارچوبی را ایجاد می‌کند که در سال‌های آینده در صورتی که اتحادیه اروپا مایل به افزایش این مقدار پول باشد، امکان هماهنگی هزینه‌های بسیار بالاتر وجود خواهد داشت.

برتون خواستار یک صندوق ویژه پروژه‌های دفاعی اتحادیه اروپا به مبلغ ۱۰۰ میلیارد یورو شده است.

مقامات اروپایی می‌خواهند اوکراین با اینکه عضو اتحادیه نیست، در طرح‌های افزایش ظرفیت تولیدات نظامی مشترک شرکت کند.
+5
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.