اطلاعیه سازمان ملی مهاجرت درباره یک شناسنامه/ چطور یک تبعه افغانستانی شناسنامه ایرانی دارد؟

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت به انتشار گسترده شناسنامه فردی با تابعیت افغانستانی واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت به انتشار گسترده شناسنامه فردی با تابعیت افغانستانی و ارتباط آن به طرح‌های این سازماندهی واکنش نشان داد.

روابط عمومی سازمان ملی مهاجرت طی اطلاعیه ای نوشت: با توجه به انتشار گسترده شناسنامه فردی با تابعیت افغانستانی و ارتباط دادن این موضوع به طرح‌های سازمان ملی مهاجرت، به استحضار می رساند صدور این شناسنامه به هیچ کدام از طرح های این سازمان مربوط نمی‌باشد و حضور در طرح‌های سازمان تابعیت ایرانی برای مهاجرین ایجاد نمی‌کند.

طی روزهای گذشته تصویر زیر به عنوان اولین شناسنامه اتباع در کشور در فضای مجازی منتشر شد.
+15
رأی دهید
-51

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    بارها گفته کرده‌ایم، هیچ تفاوت و تمایزی بین ایرانی و افغان وجود ندارد. انگلیس خبیث این دو ولاد را از هم جدا نمود.
    132
    17
    دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    رژیم همینها رو میخواد.افغانی،پاکستانی،عراقی،یمنی،سوری،فلسطینی،لبنانی البته اونهم از اقشار پایین و پستشون نه احیانا آدم حسابیهاشون.اینها بعضافه قشر پست و بی فرهنگ خوده ایران (بسیجی / ارزشی).هدفشون هم نابودی فرهنگ و ایرانیهای آدم حسابی و جایکزینی با یک مشت بیسواد و گشنه مذهبی بی عقل وفادار به رژیم. همونطور که هرچه آدم حسابی و باسواد در سیستم قبل عن قلاب بود اعدام کردند یا فراری دادند و بعد هم تا تونستند حرکات ضد فرهنگی در جامعه کردند.
    8
    97
    دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    دیگه باید ر.... به این شناسنامه ایرانی !!
    14
    81
    دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۱۰۰
    تنها در اینجا - کپنهاگ، دانمارک

    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    فاتی افغانی سعی نکن خودتو قاطی آدما کنی ما ایرانیان برای افکار پوسیده تو جیره خور عرزشی قائل نیستیم.برو تو روم افغانی‌ها مزخرف نوشتااا کن.
    9
    60
    دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    اگر تفاوتی بین ایران و افغانستان نیست چرا افغانستان حق آبه ایران رو نمیده
    7
    63
    دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان

    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    تفاوت و تمایز که از فرهنگهای متفاوت دو‌کشور مشخصه.بله یک زمان از یونان‌ تا هندوستان و از روسیه تا عربستان تحت حاکمیت ایران و جز قلمرو پرشیا بود ولی معنیش این نیست اونها ایرانی بودن.
    7
    57
    دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۱) این مساله هیچ چیز عجیبی‌ نیست، - ماجرا می‌تواند دو حالت داشته باشد؛ حالت ۱) در شناسنامه‌ی بالا، محل تولد این شخص، افغانستان نوشته شده، یعنی ایشان آن‌جا به دنیا آمده، بعد در همان دوران نوزادی، با والدین خود به ایران مهاجرت کرده، و سپس در ایران شناسنامه برای‌اش گرفتند. - حالت ۲) ایشان در هر سنی‌ که بوده (سن بزرگ‌سالی‌)، به ایران آمده، اپتدا اقامت موقت گرفته، سپس اقامت دایم، و بعد درخواست برای شناسنامه داده، که در این مواقع، از آن‌جا که "دو‌تابعیتی بودن" در روزگار کنونی مجاز نیست، ایشان شناسنامه و گذرنامه‌ی افقانستانی خود را به ایران تحویل داده، و ایران ایشان را شهروند خود اعلام کرده و به او شناسنامه داده، - نکته اینکه، در همین اکراین، بودند ایرانیانی که چنین کاری انجام دادند و شناسنامه‌ی اکراین گرفتند، بعد سفارت ایران بهشان گفت که بیایید و ما برای‌تان دوباره شناسنامه و گذرنامه‌ی ایرانی -که برای دریافت شناسنامه‌ی اکراین آنها را تحویل اکراین دادید را- از نو برای‌تان صادر می‌کنیم --- (ادامه...)
    3
    5
    ‌سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    ۲) خود من آخرین بار سال ۲۰۱۷ که برای دریافت گذرنامه‌ی ایرانی جدید (چون قبلی‌ مثل قبلی‌ها مهلت ۵-سال‌ش تمام شده بود) به سفارت ایران در کی‌یف رفتم، کاردار سفارت وقتی‌ دید من اقامت دایم اکراین را دارم و در گذرنامه‌ی ایرانی‌م هم نوشته که رزیدنت(مقیم) اکراین هستم، گفت شما اگر خواستی شناسنامه‌ی اکراین را بگیری، وقتی‌ شناسنامه و گذرنامه‌ی ایرانی‌ت را به اکراین تحویل دادی، بعد بیا اینجا، و ما برات دوباره شناسنامه و گذرنامه‌ی ایرانی صادر می‌کنیم، - که اما من گفتم که اگر این‌کار را بکنم، فورا مشمول سربازی در اکراین می‌شوم، چون کارت پایان خدمت سبز-رنگ ایرانی‌م که سال ۱۳۷۹ در ایران پس از گذراندن دوران آموزش سربازی گرفتم، اینجا اعتبار ندارد، پس همین اقامت دایم اکراین برای‌ام کافی‌ست، - از سوی دیگر، دو‌تابعیتی‌بودن در روزگار ما، چندان مثل قدیم مجاز نیست. / حال حرف‌ام این است که این آقای افقانستانی هم، اگر بنا به حالت شماره‌ی ۲ که در کامنت بالا گفتم، شاید پس از دریافت شناسنامه‌ی ایران، رفته سفارت افغانستان، و آن‌ها شناسنامه و گذرنامه‌ی افقانستانی ایشان را نیز دوباره برای‌اش صادر کردند.
    5
    3
    ‌سه شنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.