آراء نفر اول تهران از آراء نفر سی‌ام انتخابات ۱۳۹۸ کمتر شد؛ قالیباف یک سوم دور قبل رای آورد

ستاد انتخابات وزارت کشور ایران صبح دوشنبه نتایج نهایی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران را اعلام کرد.

مطابق نتایج نهایی که با شمارش یک میلیون و ۵۶۹ هزار و ۸۵۷ «رای صحیح» به دست آمده است، نفرات زیر حائز بیش از ۲۰ درصد آراء صحیح و نه کل آراء شدند:

۱. محمود نبویان: ۵۹۷۷۷۰ رای

۲. امیرحسین ثابتی منفرد: ۴۸۷۹۸۲ رای

۳. حمید رسایی: ۴۸۵۷۱۱ رای

۴. محمدباقر قالیباف: ۴۴۷۹۰۵ رای

۵. رضا تقی‌پور انوری: ۴۲۴۹۴۵ رای

۶. روح‌الله ایزدخواه: ۴۰۷۳۰۳ رای

۷. مرتضی آقاتهرانی: ۴۰۵۷۰۷ رای

۸. منوچهر متکی: ۴۰۴۶۱۵ رای

۹. اسماعیل کوثری: ۳۸۶۷۷۳ رای

۱۰. مهدی کوچک‌زاده: ۳۶۶۲۱۶ رای

۱۱. علی یزدی خواه: ۳۳۳۳۰۸ رای

۱۲. علی خضریان: ۳۳۳۱۰۳ رای

۱۳. مالک شریعتی: ۳۳۱۵۱۰ رای

۱۴. کامران غضنفری: ۳۱۶۳۷۴ رای

ستاد انتخابات وزارت کشور ایران اعلام کرد که این ۱۴ نفر در دور نخست به مجلس شورای اسلامی راه یافتند و تکلیف ۱۶ نماینده دیگر حوزه انتخابیه تهران در دور دوم انتخابات که فروردین آینده برگزار می‌شود، تعیین خواهد شد.

محمود نبویان در حالی با کسب ۵۹۷ هزار و ۷۷۰ رای جایگاه نخست را کسب کرده که در انتخابات سال ۱۳۹۸، عزت‌الله اکبری تالارپشتی با کسب ۶۴۲ هزار رای در میان نامزدهای راه یافته به مجلس از حوزه انتخابیه تهران سی‌ام شده بود.

همچنین محمد باقرقالیباف در دور پیشین انتخابات مجلس بیش از یک میلیون و ۲۶۵ هزار رای کسب کرده بود. نرخ مشارکت در دور پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران ۲۶ درصد اعلام شده بود که تنها ۲ واحد درصد بیش از نرخ مشارکت در انتخابات روز جمعه گذشته بوده است.

مطابق ماده ۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فرد منتخب در مرحله اول انتخابات باید حداقل بیست درصد (۲۰%) از «کل آرا» را کسب کند.

مطابق گزارش رسانه‌های ایران، کل آراء ماخوذه در حوزه انتخابیه تهران در انتخابات روز جمعه کمی بیش از یک میلیون و ۸۶۶ هزار رای بوده است.
+16
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.