نتانیاهو در واکنش به سفر بنی گانتس به آمریکا: اسرائیل فقط یک نخست‌وزیر دارد

 بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل، و بنی گانتس عضو کابینه جنگی اسرائیل.صدای آمریکا: بنی گانتس، از اعضای کابینه امنیتی اسرائیل، روز یکشنبه برای دیدار با مقامات ارشد دولت جو بایدن وارد آمریکا شد.

به گزارش روزنامه تایمز اسرائیل، آقای گانتس قرار است روز دوشنبه با کامالا هریس معاون رئیس جمهوری آمریکا، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید، و برت مک‌گورک هماهنگ‌کننده کاخ سفید برای خاورمیانه و شمال آفریقا، دیدار و گفت‌وگو کند.

این عضو کابینه جنگی اسرائیل که وزیر دفاع کابینه ائتلافی پیشین بود، روز سه‌شنبه نیز با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، دیدار خواهد کرد و پس از آن برای دیدار با دیوید کامرون، وزیر امور خارجه بریتانیا، و دیگر مقامات ارشد بریتانیایی از واشنگتن عازم لندن خواهد شد.
خشم نتانیاهو
به گزارش تایمز اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، از سفر بنی گانتس به آمریکا خشمگین است و از سفارت کشورش در واشنگتن خواسته دیدارهای او با مقام‌های آمریکایی را تسهیل نکند.

همچنین یک عضو حزب لیکود تحت رهبری نتانیاهو که نخواسته نامش فاش شود، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته که سفر آقای گانتس بدون اجازه نخست‌وزیر صورت می‌گیرد.

به گفته این عضو حزب لیکود، نتانیاهو «گفت‌وگوی سختی» با گانتس داشته و به او گفته که اسرائیل «فقط یک نخست‌وزیر» دارد.

یک مقام دیگر اسرائیلی نیز که نخواسته نامش فاش شود، به آسوشیتدپرس گفته که تقویت روابط با آمریکا، افزایش حمایت از اسرائیل، و تشدید تلاش‌ها برای آزادی گروگان‌های اسرائیلی از اهداف سفر بنت گانتس به ایالات متحده هستند.

یک مقام دیگر اسرائیلی که او نیز نخواسته نامش فاش شود، به آسوشیتدپرس گفته که اسرائیل هیچ هیئتی به مذاکرات در مصر نفرستاده و منتظر پاسخ حماس درباره دو مساله است. به گزارش رسانه‌های اسرائیلی، دولت نتانیاهو می‌خواهد بداند چند گروگان اسرائیلی ربوده‌شده به غزه هنوز زنده هستند و حماس خواستار آزادی چند زندانی فلسطینی در مقابل آزادی هر کدام از آنها است.

در حالی که دولت بایدن خواستار تشکیل یک دولت برای فلسطینیان در چارچوب راه‌حل دوکشوری است، بنیامین نتانیاهو طی ماه‌های گذشته چندین بار با این ایده مخالفت کرده است.

اما دیدگاه بنی گانتس درباره تشکیل کشور برای فلسطینیان مبهم است. به گزارش آسوشیتدپرس، چنانچه امروز در اسرائیل انتخابات برگزار شود، آقای گانتس می‌تواند آرای کافی برای تصدی بر کرسی نخست‌وزیری را کسب کند.

اگر همزمان با سفر بنی گانتس به آمریکا پیشرفت عمده‌ای در زمینه آزادی گروگان‌های اسرائیلی رخ دهد، می‌تواند حمایت‌ها از او را افزایش دهد.
دستور نتانیاهو به سفارت اسرائیل در واشینگتن مبنی بر تحریم سفر گانتز به آمریکا
العربیه: سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل، یکشنبه 13 اسفند، اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، به سفارت اسرائیل در واشنگتن دستور داده است با سفر امروز بنی گانتز، عضو شورای جنگ و رئیس حزب اردوگاه ملی، تعامل نکند.
 
نتانیاهو در توجیه این موضع خود عنوان کرد که گانتز برای سفر به واشینگتن و دیدار با مقامات آمریکایی از او اجازه نگرفته است.
 
به‌گزارش این سازمان، درپی دستورات نتانیاهو، سفیر اسرائیل در واشینگتن در جلسات گانتز، شرکت نخواهد کرد.
 
گانتز جمعه گذشته به نتانیاهواطلاع داد که قصد دارد برای شرکت در یک سلسله جلسات، راهی واشینگتن شود، اما از او کسب اجازه نکرد که نتانیاهو هم در توبیخ او گفت: «تنها یک نخست‌وزیر وجود دارد».
 
سازمان رادیو- تلویزیون اسرائیل افزود که گانتز دوشنبه (امروز) با کامالا هریس، معاون رئیس جمهوری آمریکا و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی دیدار خواهد داشت.
 
پیش‌بینی می‌شود که او با اعضای کنگره از احزاب جمهوری‌خواه و دموکرات نیز دیداری داشته باشد. گانتز سپس راهی بریتانیا خواهد شد و چهارشنبه به اسرائیل بازخواهد گشت.
 
سازمان رادیو - تلویزیون اسرائیل، هدف از این سفر را تقویت اتحاد استراتژیک میان اسرائیل و ایالات متحده، حفظ مشروعیت عملیات زمینی کنونی اسرائیل در غزه و تقویت حل و فصل امنیتی با لبنان عنوان کرد.
+23
رأی دهید
-3

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    ظاهراً گانتس در صدد شکستن ائتلاف و نهایتاً شکست کابینه اسرائیل هست و اگر موفق به انجام اینکار بشه پایان نجست وزیری نتانیابو و روبرو شدن با اعاده دادرسی از سوی دادگاه جهت رسیدگی به فساد مالی خود و خانواده اش خواهد بود ! بیچاره می‌خواد از قانون فرار کُنه ، به هول و ولا افتاده !!
    8
    6
    دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    جناب - استکهلم، سوئد
    تنش در جامعه اسرائیلِ امروز، از زمانِ صلح اُسلو و پرداختِ بهای سنگین آن توافقات توسط اسحاق رابین، بشدت میلیتاریستی تر، و آبستنِ اتفاقات غیرقابل پیش بینی تری میباشد!
    0
    1
    دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.