واکنش فرزندان جوادی آملی و مطهری به حکم شروین حاجی‌پور مبنی بر خلاصه نویسی کتابهای آنها

 شروین حاجی‌پور، خواننده و ترانه‌سرای اعتراضیرادیو فردا: فرزندان عبدالله جوادی آملی و مرتضی مطهری که شروین حاجی‌پور، خواننده معترض، به خلاصه‌نویسی از کتاب‌های این دو چهره مذهبی محکوم شده است، به این حکم واکنش نشان دادند.

شروین حاجی‌پور، خواننده و ترانه‌سرای معترض، ۱۱ اسفند اعلام کرده بود که از سوی دادگاه انقلاب به مجازات‌های متعددی ازجمله «خلاصه‌نویسی» از کتاب‌های «حقوق زن در اسلام» اثر آیت‌الله مرتضی مطهری و کتاب «زن در آئینه جمال» نوشته آیت‌الله عبدالله جوادی آملی و انتشار آن‌ها در فضای مجازی محکوم شده است.

در واکنش به صدور این حکم، حسین مطهرى، نوه مرتضی مطهرى در پستی که در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرده، نوشته است: «من کارى در برابر این حکم از دستم بر نمى‌آید جزء این که مى‌توانم نوشتن خلاصه دو کتاب را براى آقاى حاجى‌پور به‌عهده بگیرم تا روزى که خواندن کتاب شهید مطهرى مجازات تلقى نشود.»
مرتضی جوادی آملی، فرزند عبدالله جوادی آملی، نیز در بیانیه‌ای صدور این حکم را «حرکتى ضد فرهنگى» خوانده و گفته است: «شناخت دنیاى فرهنگ و هنر، علم و دانش و روح و جانى که در این رابطه مصروف مى‌شود کاملا با فضاى قضایى و امنیتى متفاوت است و هیچ مساسى [ربطی] با یکدیگر ندارند.»

شروین حاجی‌پور در روزهای آغازین اعتراضات «زن زندگی آزادی» آهنگ و ترانه «برای» را با الهام از پست‌های کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خواند و منتشر کرد. این ترانه با استقبال گسترده در داخل و خارج از ایران روبرو شد و جایزه بخش «آهنگ برای تغییرات اجتماعی» شصت و پنجمین دوره گرمی را از آن خود کرد.

او بابت انتشار این ترانه به «حبس»، «ساخت موسیقی علیه جنایات آمریکا» و «ممنوعیت خروج از کشور» نیز محکوم شده است.
+39
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان

    دوستمون شروین وقتی اون دختره فوت کرد زود غمش دلشو شکند و اون چرندیات رو خوند، در عجبم داره میبینه هر روز زن بچه های بیگناه فلسطینی کشته میشن ولی هیچ کدون از اون چرندیات تشو دیگه نمیخونه؟
    76
    5
    یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    ایران جویدان - جیبوتی، آنگولا

    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    برو بی پدر ومادر تو تمام کس کارت سو گلی عربا بوده و نه ما. ما ایرانی هستیم و هیچ سنخیتی با شما شاش شتر خورا نداریم.
    1
    23
    یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۵
    Gharibeh-Ashena - هانوفر، آلمان
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    رژیم بچه کش به انداره کافی برای فلسطینیها و لبنانیها و سوری ها ووو داره سنگ تمام میذاره و بچه ها و جوانهای ایران را به خاک و خون میکشه. درود به وجدان شروین عزیز و ننگ بر بی وجدانهایی امثال تو که چشم و گوش خودتونو به واقعیت بستید. نفرین ابدی بر رژیم بچه کش و رهبرش و پیروانش
    1
    19
    یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.