معاون سازمان حفاظت محیط زیست ایران: پیروز به دلیل «خوردن یک تکه کوچک پلاستیک» تلف شد

بی بی سی: حسن اکبری، معاون سازمان حفاظت محیط زیست می‌گوید که پیروز، توله یوز آسیایی به دلیل «خوردن یک تکه کوچک پلاستیک» تلف شد.

روزنامه ‌هم‌میهن به نقل از او نوشته است «طبق گزارش‌هایی که پاتولوژیست و کالبدگشایی اعلام کردند، به نظر می‌رسد که پیروز به دلیل خوردن یک تکه کوچک پلاستیک تلف شده است.»

او گفته است که پس از نامساعد شدن حال پیروز «نخستین احتمال، مسدود شدن سیستم گوارش با پلاستیک بود اما چنین چیزی در اسکن دیده نشد.»

آقای اکبری می‌گوید که در پارک پردیسان تهران فضایی برای بازی و تحرک پیروز و غذا خوردن او فراهم شده بود که پرندگان مختلف چون کلاغ و زاغ هم حضور داشتند «یک تکه پلاستیک یا لاستیک کوچک آنجا وجود داشته که پیروز آن را خورده بود و در دریچه پیلور و درست جایی قرار گرفته بود که در اسکن نشان نمی‌داد... این تکه پلاستیک پیروز را ضعیف کرد و کلیه‌هایش از کار افتادند... کلیه‌هایش درمان شدند اما مشکلات و عفونت‌هایی که در بدنش ایجاد شده بود با دانش دامپزشکی‌ای که ما داشتیم، باعث شد نتوانیم او را نجات دهیم.»

او گفته است که « پیروز ده‌ها مرتبه تا دم مرگ ‌رفت و برگشت و هر بار سیستم بدنش ناپایدار می‌شد. پیروز با مشکلات متعدد گوارش، ریه، استخوان‌بندی و اسکلت دست و پنجه نرم می‌کرد. آنچه در ظاهر پیروز می‌دیدیم چیزی نبود که از نظر فیزیولوژی بدنی یوز باشد. سازمان هم چیزی برایش کم نگذاشت، اما بدشانسی‌هایی آورد.»
 
پیروز، توله یوز آسیایی بود که ۹ اسفند سال گذشته گفته شد به دلیل «نارسایی‌های کلیوی» جان سپرد. زنده ماندن پیروز پس از مرگ برادرهایش در بدو تولد و ۱۰ ماه خرامیدن مقابل دیدگان طرفداران محیط زیست و فعالان حقوق حیوانات، او را به یک چهره اجتماعی و نماد مبارزه برای بقا برای بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی تبدیل کرده بود. عکس‌های جدید او سوژه داغ کاربران بود و مرگش به سرخط خبرها راه یافت
+15
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.