خبرهای کوتاه و داغ بعد از انتخابات: محمد خاتمی رای نداد و صادق لاریجانی رای نیاورد

محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران به شکل رسمی در ارتباط با انتخابات اخیر موضع‌گیری نکرد. اما گروهی از وابستگان به جناح سیاسی او در انتخابات نامزد شدند و چهره‌هایی مانند محمدرضا عارف و غلامحسین کرباسچی در انتخابات رای دادند.

در طول روز رای‌گیری هیچ تصویری از رای دادن آقای خاتمی منتشر نشد و در نهایت آذر منصوری، دبیرکل جبهه اصلاحات ایران با انتشار متنی کوتاه در ایکس نوشت که رئیس‌جمهور پیشین در انتخابات شرکت نکرده است.

آقای خاتمی هرگز به شکل رسمی این انتخابات را تحریم نکرده بود.

در ارتباط با موضع گروه‌های مختلف اصلاح‌طلب از جمله «جبهه اصلاحات ایران» نیز گزارش‌های ضد و نقیضی منتشر شد.

خانم منصوری در پستی که منتشر کرد، بعد از اعلام خبر شرکت نکردن محمد خاتمی نوشت: «او قبلا نیز از راهبرد جبهه اصلاحات ایران در این انتخابات حمایت کرده بود.»

بر اساس این نوشته اینطور به نظر می‌رسد که شرکت نکردن در انتخابات، «راهبرد جبهه اصلاحات» بوده است.
برخی نتایج مهممحمد صادق لاریجانی (راست) برادر علی لاریجانی است و دو سال پیش به رد صلاحیت برادرش در انتخابات ریاست جمهوری به شدت اعتراض کرده بوددر روز شنبه و در ادامه انتشار نتایج رسمی و غیررسمی در ارتباط با این انتخابات، گزارش‌هایی از «شکست» برخی چهره‌های مهم منتشر شده است.
 
یکی از مهم‌ترین چهره‌ها، محمد صادق آملی لاریجانی است که به نوشته رسانه‌های داخلی از حوزه انتخاباتی استان مازندران نتوانست بار دیگر به عنوان عضو مجلس خبرگان رهبری انتخاب شود.
 
مجلس خبرگان رهبری موظف است که بر عملکرد رهبر جمهوری اسلامی نظارت کند و همچنین وظیفه انتخاب رهبر بعدی را نیز بر عهده دارد.
 
در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز تا این لحظه از محمدباقر نوبخت (نامزد شهر رشت) و محمدرضا باهنر (نامزد شهر کرمان) به عنوان چهره‌های شاخص شکست خورده نام برده شده است. هر دوی این نامزدها از چهره‌های اصولگرا محسوب می‌شوند.
 
در عین حال بر اساس آمار غیررسمی، مسعود پزشکیان، از چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان بار دیگر موفق شد از حوزه انتخابیه تبریز وارد مجلس شود. آقای پزشکیان از سال ۱۳۸۷ تاکنون نماینده مجلس شورای اسلامی است. او در دولت دوم محمد خاتمی، وزیر بهداشت بود.
 
محمدرضا پورابراهیمی، رئیس فعلی کمیسیون اقتصادی مجلس و از مخالفان سرسخت اجرای تعهدات بین‌المللی برای مقابله با پولشویی و تامین مالی تروریسم (شروط جهانی FATF)، یکی دیگر از چهره‌هایی است که در انتخابات شکست خورد. او بعد از شکست با انتشار بیانیه‌ای، سلامت انتخابات را زیر سوال برد و رقبای خود را به «خرید و فروش رای» متهم کرد.
سیلی زننده به صورت سرباز وظیفه شکست خورد
همچنین برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که علی‌اصغر عنابستانی، نماینده فعلی شهر سبزوار نیز در انتخابات شکست خورده است. او همان نماینده‌ای است که متهم شد به صورت یک سرباز وظیفه سیلی زده است.
علم الهدی در خراسان رضوی سوم شد اما به خبرگان راه یافت
احمد علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی، با ۶۹۱ هزار و ۵۶۸ رای نفر سوم انتخابات شد و به مجلس خبرگان رهبری راه یافت.
 
۴ فرماندار مشهد با اشاره به شمارش ۸۲ درصد آرای شرکت کنندگان، نتایج اولیه انتخابات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.
آیا محمود احمدی‌نژاد هم انتخابات را تحریم کرد؟
تاکنون خبری از شرکت محمود احمدی‌نژاد در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری نشده است!
 
 چهره‌های شاخص سیاسی پای صندوق‌های رأی آمده و در انتخابات حضور پیدا کردند اما تا به اکنون، خبری از حضور محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت‌های نهم و دهم، در پای صندوق‌های رأی نیست.
+25
رأی دهید
-4

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.