مقام وزارت خارجه مدعی «برنامه‌ریزی» برای بازگشت معین به ایران شد

 معین، خواننده ایرانی مقیم لس‌آنجلسرادیو فردا: یک مقام وزارت خارجه ایران مدعی شد که این وزارتخانه «در حال تدارک و برنامه‌ریزی» با نهادهای مختلف برای بازگشت نصرالله معین نجف‌آبادی که با نام هنری معین شناخته می‌شود، به کشور است.

عبدالله سهرابی، مدیرکل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از زیر مجموعه‌های وزارت خارجه ایران، در گفت‌و‌گو با روزنامه خراسان بدون اشاره به جزئیات گفته که در این زمینه «اخبار خوبی در پیش است».

سهرابی اضافه کرده که «چهار نهاد موثر ما شامل دادستانی کل کشور، اطلاعات فراجا، اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات با حضور نماینده تام الاختیار وزیر خارجه» در کمیته استعلام وضعیت ایرانیان خارج کشور حضور دارند و اگر نتیجه استعلام مثبت بود «تضمین با ماست».

او اضافه کرده که «هم درمورد معین و هم در مورد افراد دیگر ما دنبال این هستیم که جذب حداکثری داشته باشیم.»

پیش‌تر هم وزیر ارشاد اسلامی گفته بود که معین، خواننده ایرانی مقیم لس‌آنجلس، می‌تواند به ایران بازگردد.

پیش از این حبیب محبیان، دیگر خواننده و نوازنده ایرانی که پس از انقلاب ایران به آمریکا مهاجرت کرده بود، در سال ۱۳۸۸ به ایران بازگشت و پی‌گیر دریافت مجوز برای فعالیت‌ هنری خود شد، اما نتوانست به صورت رسمی برای انتشار آلبوم و برگزاری کنسرت در داخل کشور مجوز بگیرد.

او در سال ۹۵ در ایران درگذشت و در روستای محل اقامتش نیاسته کتالم، در اطراف شهر رامسر به خاک سپرده شد.

در حال حاضر هنرمندان بسیاری از جمله در حوزه موسیقی در ایران تحت فشار قرار دارند و مهدی یراحی و توماج صالحی، دو خواننده‌ای هستند که به‌دلیل حمایت از اعتراضات «زن زندگی آزادی»، بازداشت و زندانی شده‌اند.

ادعاهای این مقام قضایی درباره ارائه تضمین برای بازگشت ایرانیان دوتابعیتی به کشور در شرایطی مطرح می‌شود که پیش از این شماری از ایرانیان دوتابعیتی، به اتهام جاسوسی، بازداشت و تنها تحت فشار کشورهای غربی و در جریان مذاکراتی پیچیده و طولانی، سرانجام مبادله و آزاد شدند.
+8
رأی دهید
-70

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۳
    Hassan1479 - تهران، ایران

    آقای معین بر نگرد ، اگر برگشتی یا باید صبح تا شام مجیز این آشغال ها را بگویی و یا به دلیلی واهی بزندان بروی . آنچه شرط بلاغ است با تو می‌گویم، تو خواه از سخنم پند گیر یا ملال .
    2
    68
    ‌پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    machan - لس انجلس، ایالات متحده امریکا

    هر احمقی که به ایران برگشت، هر چی سرش آمد حقشه. این حرامی ها به خودی رحم نمی کنند.
    2
    68
    ‌پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    امیدوارم این اشتباه رو نکنه.اینها فکر میکنند ایران هنوز ایران قدیم هست (یا حتی دهه ۶۰-۷۰ ) و نمیدونن چقدر همه چیز تغییر کرده و بد شده از بافت جمعیتی / فرهنگی تا وضع هوا و ناامنی و شلوغی و هزینه های سرسام آور زندگی و گرانی.چون این سبک موسیقی اینها دیگر در خارج ایران و بین نسل های جدید طرفداری نداره و چون سنشان هم بالا رفته و توانایی اجرا ندارند احتمالا با مشکلات مادی و تنهایی دست و پنجه نرم میکنند،اما در صورت برگشت به ایران فقط مشکلات مختلف،مزاحمتهای جورواجور دردسر و بدیهای جدید را تجربه خواهند کرد.
    0
    18
    ‌پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    فکر میکنم که آقای معین خدانکرده شعورش را از دست نداده
    0
    22
    ‌پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.