حوثی‌ها: با پایان جنگ در غزه حمله به کشتی‌ها را متوقف می‌کنیم

العربیه: محمد عبدالسلام، سخنگوی گروه حوثی‌ها در یمن، گفت که حملات موشکی و پهپادی این گروه به کشتی‌های باری در دریای سرخ متوقف نخواهد شد مگر اینکه اسرائیل به بمباران و محاصره نوار غزه پایان دهد.

عبدالسلام، سه‌شنبه 8 اسفند در گفت‌وگو با «رویترز» در پاسخ به سوالی درباره اینکه در صورت دستیابی به آتش‌بس در غزه، حملات به کشتی‌ها متوقف می‌شود یا خیر، گفت: «در صورت پایان محاصره غزه و ورود آزادانه کمک‌های بشردوستانه به این باریکه، وضعیت را مجددا ارزیابی می‌کنیم.»

حوثی‌ها از 19 نوامبر ده‌ها حمله به کشتی‌های تجاری در دریای سرخ و دریای عرب انجام داده‌اند که گمان می‌کنند با اسرائیل مرتبط هستند یا به بنادر آن می‌روند. آنها ادعا می‌کنند که این حمله در حمایت از نوار غزه صورت می‌گیرد. از 7 اکتبر شاهد جنگ بین حماس و اسرائیل بوده است.

واشینگتن در دسامبر یک ائتلاف دریایی بین‌المللی با هدف «حفاظت» از ناوبری دریایی در منطقه استراتژیک دریای سرخ که 12 درصد تجارت جهانی از آن عبور می‌کند، ایجاد کرد.

برای بازدارندگی آنها، نیروهای آمریکایی و بریتانیایی از 12 ژانویه سه موج حمله را به سایت‌های خود در یمن انجام دادند. ارتش آمریکا به تنهایی هراز چندگاهی به موشک‌هایی که به گفته خود آماده پرتاب هستند، حمله می‌کند.

در همین راستا، ایالات متحده آمریکا اعلام کرد که نیروهای این کشور روز دوشنبه سه قایق بدون سرنشین مملو از مواد منفجره، دو موشک کروز دریایی و یک پهپاد انفجاری را در مناطق تحت کنترل حوثی‌ها در یمن منهدم کردند که «تهدید قریب‌الوقوعی» علیه ناوبری در دریای سرخ بودند.
+20
رأی دهید
-10

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.