اقیانوس و طوفان در حال بلعیدن کالیفرنیا هستند

العربیه: مجموعه‌ای از طوفان‌های شدید و افزایش سطح اقیانوس آرام در حال بلعیدن سواحل کالیفرنیاست، و موجب تسریع رانش زمین و فرو ریختن خانه‌های چندین میلیون دلاری در لبه صخره‌های ساحلی شده است.

کالیفرنیا در حال حاضر در مسیر خشک شدن است، اما تأثیرات ناشی از فصل دوم بارندگی شدید می‌تواند طی سال‌های پیش رو احساس شود. تغییرات اقلیمی که باعث افزایش میزان بارندگی می‌شود، سطح دریا و همچنین میزان خشکسالی را افزایش می‌دهد، و موجب تغییر شکل سواحل کالیفرنیا می‌شود.

کارشناسان می‌گویند رانش زمین و افزایش سطح دریا در حال تغییر دادن شکل خط ساحلی کالیفرنیاست. این موجب پس‌رفت صخره‌های ساحلی می‌شود، که ساختمان‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهد و باعث فرو ریختن آنها در اقیانوس می‌شود.

دو سال پیش 100 درصد کالیفرنیا دچار خشکسالی بود و به شدت به بارندگی نیاز داشت. امسال فقط مکان‌های محدود ایالت، در مجموع حدود 7 درصد، دچار خشکی غیرطبیعی بوده است، و در عوض بیشتر جاهای کالیفرنیا دچار باران‌های شدید سیل‌آسا شده که ساکنان این ایالت را به ستوه آورده است.

این تغییر رویه اقلیمی از زمستان پارسال آغاز شد. در آن زمان ده‌ها رودخانه فصلی که در اثر بارندگی شکل گرفته بودند، کالیفرنیا را مورد هجوم قرار دادند، خشکسالی را برطرف و ایالت را از آب اشباع کردند. این وضعیت افراط و تفریطی امسال هم ادامه داشته است.

طی ماه جاری، شهر لس‌آنجلس بیش از 12.5 اینچ بارندگی ثبت کرده است. این چهار برابر میانگین ماهانه معمولی آن و تقریباً دو برابر بارندگی کل در سال 2022 است.

بارندگی شدید باعث رانش زمین شده و در برخی نقاط دامنه‌های ساحلی را تیز کرده است. در جریان آخرین طوفان لس‌آنجلس، مقامات شهر حداقل 16 ساختمان را تحت وضعیت هشدار قرمز قرار دادند، به این معنی که مردم اجازه ورود به آنها را ندارند چون ممکن است این ساختمان‌ها ریزش کنند.
+6
رأی دهید
-2

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.