اسرائیل: جمهوری اسلامی و حماس قصد دارند «قسمت دوم حمله اکتبر» را در ماه رمضان اجرا کنند

صدای آمریکا: وزیر دفاع اسرائیل می‌گوید متوجه شده‌اند که جمهوری اسلامی ایران، حزب‌الله لبنان و حماس قصد دارند از ماه رمضان سوء استفاده کرده و آن را به «مرحله دوم حمله پانزدهم مهر» تبدیل کنند.

یوآو گالانت در جلسه ارزیابی فرماندهی مرکزی ارتش اسرائیل گفت که حماس قصد دارد در ماه رمضان، با تمرکز بر «کوه معبد» و اورشلیم، مرحله دوم طرح خود را که از پانزدهم مهر شروع شد اجرا کند و جمهوری اسلامی ایران و حزب‌الله، این هدف را تقویت می‌کنند.

به گزارش نشریه اسرائیلی «تایمز اسرائیل»، گالانت هشدار داد که نباید به حماس اجازه دستیابی به چیزی را داد که از ابتدای جنگ تاکنون نتوانسته است به آن دست پیدا کند.

«تایمز اسرائیل» نوشته است که گالانت در سخنانی که ظاهراً مخاطبش آن ایتمار بن گویر وزیر امنیت ملی اسرائیل بود، نسبت به «اظهارات غیرمسئولانه افرادی که به نظر مسئول می‌آیند» هشدار داد و گفت می‌تواند در مدت کوتاهی به تشدید تنش منجر شود.

بن گویر به دنبال اعمال محدودیت‌ برای فلسطینی‌های کرانه باختری و جلوگیری از اقامه نماز در کوه معبد در ماه رمضان است و حتی روی ممنوعیت دیدار شهروندان عرب اسرائیلی زیر ۷۰ سال از این مکان در ماه رمضان تأکید کرده است.

وزیر دفاع اسرائیل از حامیان سرسخت نابودی حماس است ولی در این مرحله معتقد است که جنگ نباید منجر به تشدید تنش در حوزه‌هایی شود که دلیلی برای تنش در آنجا وجود ندارد.

همزمان، ارتش اسرائیل اعلام کرد که صبح روز سه‌شنبه هشتم اسفند، «حدود ۳۵ پرتاب» از خاک لبنان به منطقه کوه «مرون» در شمال این کشور شلیک شد اما به واحد کنترل هوایی ارتش اسرائیل در این منطقه آسیب وارد نشد.

منطقه بعلبک، در دره بقاع لبنان، به عنوان پایگاه سیاسی حزب‌الله شناخته می‌شود.

حماس که تحت پشتیبانی مالی و تسلیحاتی جمهوری اسلامی است در حمله ۱۵ مهر به جنوب اسرائیل بیش از ۱۲۰۰ نفر را کشت و ۲۵۳ نفر را گروگان گرفت. عده‌ای از این گروگان‌ها همچنان در غزه نگه داشته شده‌اند.

پاسخ نظامی اسرائیل به حمله تروریستی حماس باعث کشته شدن هزاران نفر در غزه و تخریب بخش وسیعی از این منطقه فلسطینی شده است. اسرائیل می‌گوید حماس پشت غیرنظامیان پنهان می‌شود.
+56
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    برادر عرزشی! غزه نری …کشی. چرا نمیرین به أرمان فلسطین اتون برسین؟ اها! یادم اومد😀 جایگاه عرضه اسپرم اتون رفته مرخصی
    6
    58
    ‌سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    کماندوی سبز - تهران، ایران

    اسراییل جانم بزنین این تروریست های ادمکش رو نیست و نابود کنین،که همه نفس راحت بکشیم
    14
    52
    ‌سه شنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۶
    Munchen - مونیخ، آلمان
    تعجبی هم نداره.اسم نحس این رمضان میاد آدم یاد شکنجه و گرسنگی کشیدن یک عده (برای رضایت خدای اسلام) و بوی تعفن نفسهاشون و اجبار ناباوران و تعطیلی زوری رستورانها و بستن آبخوریها و صدای گوشخراش ضجه نوحه و قرآن میفته.ترور و کشتار و خونریزی هم خوب مچ هست با این آئین ضدبشری.
    5
    17
    ‌چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    پس منظر چی هستید ؟ کتلت خونمون رفته پائین.
    4
    19
    ‌چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا
    بی خودی به شایعه ها گوش نکنید .ترتیب حماس را که حسابی دادید ، آخوندای ما هم جنگیدن را بری خودشان حرام میدانند ، دیگران هم به اشتباه های گذشته شان پی بردن و به فکر دلار ۷۰ هزار تومانی هستد
    4
    18
    ‌چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    چنین چیزی رخ دهد که نظام آخوندی ایران و حماس برای بار دوم در ماه رمضان به اسرائیل حمله کنن نتیجه منفی و مثبت بودن آین جنگ خانمان سوز که نظام اخوندی و حماس آغازگر بودن به خوبی روشن خواهد شد و تکلیف اسرائیلی‌ها با اعراب مشخص خواهد شد. نظام آخوندی ایران نقشش در این جنگ آتش افروزی و بحران افروزی در کشورهای خاورمیانه هست.
    2
    10
    ‌چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    اصولا این عقب افتاده ها در ماه رمضان ابله تر میشوند
    0
    3
    ‌چهارشنبه ۰۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.