رئیس‌جمهور اوکراین: ترامپ پوتین را نمی‌شناسد، چون با او نجنگیده است

 تصویری از دیدار دونالد ترامپ با ولادیمیر پوتین در سال ۲۰۱۸رادیو فردا: ولودیمیر زلنسکی می‌گوید اگر دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا، تصمیم بگیرد به جای اوکراین از روسیه حمایت کند، «علیه آمریکایی‌ها» عمل کرده است.

رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای با شبکه خبری سی‌ان‌ان که روز دوشنبه ۷ اسفند پخش شد، گفت:«نمی توانم درک کنم چگونه دونالد ترامپ می‌تواند سمت پوتین باشد. باورنکردنی است.»

دونالد ترامپ که با پیروزی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در ایالت کارولینای جنوبی یک گام دیگر به احراز نامزدی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری سال جاری میلادی نزدیک‌تر شده است، تاکنون از اعلام موضع خود در خصوص حمایت از روسیه و یا اوکراین امتناع کرده است.

آقای زلنسکی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت آقای ترامپ اهداف پوتین را درک نمی‌کند و توضیح داد: «به نظرم دونالد ترامپ پوتین را نمی‌شناسد. می‌دانم با او ملاقات کرده ولی هرگز با پوتین نجنگیده است. ارتش ایالات متحده هرگز با ارتش روسیه نجنگیده است. من درک بهتری دارم.»

رئیس جمهور اوکراین در ادامه گفت:«فکر نمی‌کنم او (ترامپ) این نکته را درک کند که پوتین هرگز توقف نخواهد کرد.»

او در بخش دیگری از مصاحبه گفت که روسیه «میلیاردها» دلار برای پخش اطلاعات غلط در مورد جنگ هزینه می‌کند و در کاربرد اطلاعات غلط به عنوان اسلحه و تاثیر‌گذاری روی مباحث در آمریکا موفق بوده است.

آقای زلنسکی افزود: «من از قدرت آنها در ایالات متحده آمریکا، در اتحادیه اروپا و سراسر جهان متعجب هستم. آنها پول زیادی برای این کار خرج می‌کنند.»

رئیس جمهور اوکراین خاطر‌نشان کرد که اغراق در تعداد تلفات ارتش اوکراین فقط یکی از نمونه‌های پخش اطلاعات غلط و گمراه کننده است.

آقای زلنسکی روز یکشنبه اعلام کرد که تعداد کشته‌های نیروهای مسلح اوکراین از آغاز جنگ تاکنون ۳۱ هزار نفر است. او یادآوری کرد انتشار این رقم بسیار مهم است چون «از دروغ خسته شده‌ایم» و حتی برخی از سیاستمداران آمریکایی نیز رقم های نادرستی در مورد تلفات ارتش اوکراین مطرح کرده‌اند.

روزنامه «نیویورک‌تایمز» اواسط تابستانی که گذشت، به نقل از برخی مقامات آمریکایی که نخواسته بودند نام آنها فاش شود، شمار تلفات نظامی اوکراین را از زمان آغاز جنگ، ۷۰ هزار نفر اعلام کرد.

ارتش اوکراین در ماه‌های اخیر وضعیت دشواری داشته و با عقب‌نشینی از شهر آودیوکا در جبهه های شرقی متحمل شکست شد.

ولادیمیر زلنسکی، سایر مقامات اوکراینی و مقامات غربی می‌گویند دلیل این شکست کمبود مهمات بوده است.

به رغم پیامد‌های فاجعه بار کمبود مهمات و تسلیحات، کنگره آمریکا هنوز بسته کمک ۶۰ میلیارد دلاری دولت به اوکراین را تصویب نکرده است.

آقای زلنسکی تأکید کرد بدون کمک‌های آمریکا ارتش اوکراین نه تنها قادر به پیشروی نخواهد بود بلکه برای دفاع از مواضع خود دچار مشکل خواهد شد.

او در بخشی از مصاحبه با «سی ان ان» در این زمینه گفت:«افراد آماده خواهند بود ولی اگر مهمات نرسد، واحدهای ارتش ما نه فقط برای ضدحمله بلکه برای دفاع از مواضع خود دچار مشکل خواهند شد. وضعیت بسیار دشواری خواهد بود.
+15
رأی دهید
-14

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.