شبه‌نظامیان «نجبا» در عراق: توقف عملیات‌ ما علیه آمریکا «آرامش قبل از طوفان» است

العربیه: اکرم الکعبی، دبیر کل جنبش «نجبا» از گروه‌های شبه نظامی نزدیک به حکومت ایران در عراق گفته توقف عملیات نظامی این گروه علیه پایگاه‌های آمریکایی «آرامش قبل از طوفان» است.

الکعبی در اظهاراتی یک‌شنبه 6 اسفند گفت: «آرامش فعلی، نه تنها یک تاکتیک موقت برای جابجایی نیروها، بلکه آرامش قبل از طوفان است.»

او همچنین برخی جریانات که نامی از آنها نبرد را به ارائه اطلاعات درباره «نیروهای مقاومت و پایگاه‌هایش» به نیروهای آمریکایی متهم کرد.

الکعبی گفت، این امر باعث «تغییر موقعیت، حفاظت از برادران‌مان، تغییر روش و تاکتیک‌های نبرد و تکمیل آمادگی» شد.

او با تهدید به « حملات غافلگیرانه» گفت: »کسی که تجربه یا فرهنگ نظامی داشته باشد می‌فهمد ما چه می‌گوییم و چه می‌کنیم. ما بر محافظت و دور نگه داشتن حشد شعبی از حملات احمقانه و سردرگم نیروهای اشغالگر تاکید داریم.»

این در حالی است که فرماندهان شبه‌نظامیان «نجبا»، «حزب‌الله» و «حشد الشعبی» اخیرا مورد حملات پهپادی و جنگنده‌های آمریکایی قرار گرفتند که به کشته شدن تعدادی از آن‌ها منجر شد.

پیشتر، خبرگزاری «العالم العربی (جهان عرب)» به نقل از یک منبع از گروه‌های مسلح عراقی در ابتدای ماه جاری فاش کرد، الکعبی میانجی‌گری رهبران سیاسی و دیپلماتیک برای توقف حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه را رد کرده است.

بنا بر این گزارش، الکعبی تعیین یک جدول زمانی برای خروج نیروهای آمریکایی از عراق وتوقف جنگ غزه در ازای توقف حملات را به عنوان پیش‌شرط ارائه داده است.

با این حال، پارلمان عراق در 5 ژانویه 2020، دو روز پس از ترور ابومهدی المهندس، معاون حشد الشعبی، و قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ایران در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد، قطعنامه‌ای را صادر کرد که دولت عراق را ملزم به خروج نیروهای ائتلاف بین المللی از این کشور می‌کند.

چند دور مذاکرات درباره این موضوع میان بغداد و واشینگتن صورت گرفت، اما پس از استعفای عادل عبدالمهدی، نخست وزیر وقت عراق متوقف شد.

دور مذاکرات جدید از اوت گذشته آغاز شد و سه کمیته فنی برای بررسی خطر «داعش»، ماهیت عملیات نظامی و توانمندی‌های نیروهای امنیتی عراق تشکیل شد.
+1
رأی دهید
-12

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.