روزهای پایانی حضور فضانورد ایرانی- آمریکایی در فضا؛ این تجربه فراتر از تمام تصورات من بود

 یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی آمریکاییصدای آمریکا: یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی - آمریکایی و فرمانده ماموریت فضایی‌ «کرو ۷» در ایستگاه فضایی بین‌المللی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت:« با وجود تمام انتظارات و آرزوهایی که در طول زندگی داشتم، نگران بودم که بعد از رسیدن به اینجا ناامید شوم، اما این تجربه فراتر از تمام تصورات من بود.»

یاسمین مقبلی فضانورد ایرانی آمریکایی که از روز ۵ شهریور به عنوان فرمانده ماموریت فضایی‌ «کرو ۷» در ایستگاه فضایی بین‌المللی به سر می‌برد، در ادامه نوشته است: «باور نمی‌کنم که این ماجراجویی رو به پایان است. از بچگی آرزوی حضور در ایستگاه فضایی را داشتم. حالا که در لحظات پایانی اقامتم در ایستگاه فضایی بین‌المللی هستم، احساس غرق شدن در شگفتی و قدردانی می‌کنم. گویی تمام رویاهای کودکی‌ام به حقیقت پیوسته است.»

موشک حامل فضانوردان مأموریت «کرو ۷» بامداد روز شنبه ۲۵ اوت، با موفقیت راهی ایستگاه فضایی بین‌المللی شد. فرماندهی این ماموریت فضایی را یاسمین مقبلی، فضانورد ایرانی آمریکایی، بر عهده دارد، و فضانوردانی از دانمارک، ژاپن، و‌‌ روسیه، او را در این مأموریت همراهی می‌کنند.

یاسمین اهل بالدوین نیویورک است و دارای مدرک کارشناسی ارشد در رشته هوافضا است.
او همچنین با درجه ممتاز از مدرسه خلبانی آزمایشی نیروی دریایی ایالات متحده در مریلند، فارغ‌التحصیل شده و در جریان سخنرانی خود در مراسم نوروز امسال در کاخ سفید گفت: «به میراث و پیشینه ایرانی‌ام مفتخرم»

شهبانو فرح پهلوی طی پیامی انتخاب یاسمین مقبلی به عنوان فرمانده ماموریت به ایستگاه فضایی را باعث افتخار همه ایرانیان دانست و این موفقیت را به او و خانواده‌اش تبریک گفت.
+12
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.