عربستان سعودی شرکت‌کنندگان بدون مجوز در حج را «بیش از ۱۳ هزار دلار» جریمه می‌کند

رادیو فردا: عربستان سعودی هشدار داد افرادی که بدون مجوزهای لازم در مراسم حج ۲۰۲۴ همزمان با سال ۱۴۰۳ شرکت کنند، به «جریمه‌های سنگین و حبس» محکوم خواهند شد.

وزارت حج و عمره عربستان سعودی اعلام کرده است در صورتی که شهروندان کشورهای دیگر و ساکنان خارجی مقیم این کشور بدون مجوزهای لازم در مراسم حج امسال شرکت کنند، به پرداخت ۵۰ هزار ریال سعودی معادل بیش از ۱۳ هزار دلار جریمه محکوم خواهند شد.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، افرادی هم که بدون مجوز در حال جابه‌جایی زائران بازداشت شوند تا سقف ۵۰ هزار ریال سعودی جریمه نقدی خواهند داشت.

هم‌چنین اتباع خارجی در صورت محکوم شدن به جرائم گفته‌شده پس از گذراندن حکم شش ماه حبس، از عربستان سعودی اخراج خواهند شد و به مدت ۱۰ سال حق ورود به این کشور را نخواهند داشت.

در همین حال دادستانی عربستان سعودی نیز به زائران شرکت‌کننده در مراسم حج پیش‌رو درباره شرکت در فعالیت‌های «غیرمجاز جمع‌آوری کمک‌های مالی» هشدار داد.

بر اساس اعلام دادستانی این کشور، متخلفان با مجازات‌های سنگینی از جمله هفت سال زندان و جریمه نقدی تا پنج میلیون ریال سعودی یا احتمالاً هر دوی این مجازات‌ها محکوم خواهند شد.

عربستان سعودی پیش از این نیز افرادی را که بدون مجوزهای قانونی در مراسم حج شرکت‌ می‌کردند، به پرداخت جریمه و حبس محکوم می‌کرد اما مجازات‌های گذشته در مقایسه با قانون جدید بسیار سبک‌تر بود.

مراسم حج ۱۴۰۳ اواخر خرداد برگزار خواهد شد.

بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت بیش از ۶۵ هزار نفر از ایران در این مراسم شرکت خواهند کرد.
+6
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.