آیا نوشیدن آبجو پیش از مشروب خمارتان می‌کند؟

ساده‌ترین راه برای به حداقل رساندن احتمال خماری، همان واضح‌ترین راه است: کمتر بنوشیددویچه وله: حتما این جملات را زیاد شنیده‌اید: "نوشیدن آبجو پیش از مشروب سنگین‌تر، خمار نمی‌کند". "انگور یا جو، اما هر دو هرگز"؛ "نوشیدن شراب قبل از آبجو؛ احساس خوبی می‌دهد. "

به نوشته نیویورک تایمز، برای یافتن درستی یا نادرستی این ادعاها مطالعات کمی انجام شده اما محققان دانشگاه ووپرتال آلمان، در یکی از دقیق‌ترین مطالعاتی که تا به امروز انجام شده، ۹۰ دانشجوی ۱۹ تا ۴۰ ساله را از دانشگاهی در آلمان جذب و آنها را به سه گروه تقسیم کردند.

روز اول، گروه اول یک الکل ۵ درصدی مصرف کردند تا زمانی که غلظت الکل تنفسی آنها به ۰.۰۵ درصد رسید، سپس آنها یک شراب سفید الکلی ۱۱ درصدی نوشیدند تا زمانی که غلظت الکل تنفسی آنها به ۰.۱۱ درصد رسید. گروه دوم هم همین کار را کردند اما به ترتیب معکوس. به افراد گروه سوم دستور داده شد که یا فقط آبجو یا فقط شراببنوشند.

در این حال، محققان از آنان درباره حال و هوا و احساس مستی‌شان پرسش کردند. یک هفته بعد، محققان کل فرآیند را تکرار کردند، اما ترتیب نوشیدن الکل را بین گروه‌ها تغییر دادند.

هنگامی که محققان نمرات خماری شرکت‌کنندگان را در طول روزهای مطالعه مقایسه کردند، دریافتند که ترتیب نوشیدن به طور یکسان بر علائم خماری آنها تأثیر نمی‌گذارد.

آنها دریافتند که هیچ ترتیب ایده‌آلی از نوشیدن وجود ندارد که برای همه صدق کند و شدت خماری افراد بیشتر به نحوه پردازش الکل توسط بدن آنها بستگی دارد.
چه چیزی احتمال خماری را کاهش می‌دهد؟
ساده‌ترین راه برای به حداقل رساندن احتمال خماری، همان واضح‌ترین راه است: کمتر بنوشید.

برخی از نوشیدنی‌های الکلی بیشتر از سایرین باعث احساس بد در صبح روز بعد می‌شوند. مشروبات الکلی تیره‌تر مانند "ویسکی" و "براندی" نسبت به مشروبات الکلی با رنگ روشن‌تر مانند "ودکا" و "جین" با خماری شدیدتری همراه هستند. دلیل آن، غلظت بیشتر مشروبات تیره است.

همچنین مشهور است که شراب قرمز به دلایلی که هنوز برای پژوهشگران مشخص نشده، صبح روز بعد سردرد ایجاد می‌کند.

مشروب به طور کلی دارای غلظت الکل بالاتری نسبت به آبجو یا شراب است، بنابراین اگر به مقدار معادل آبجو یا شراب از آنها بنوشید، به احتمال زیاد باعث بدتر شدن احساس شما می‌شوند.

راه اثبات‌شده‌ای برای جلوگیری از خماری وجود ندارد. نوشیدن آب و هیدراته نگه داشتن بدن می‌تواند اثربخش باشد.

جایگزین کردن نوشیدنی‌های الکلی با آب، می‌تواند میزان خماری را در شما کاهش دهد. همین‌طور خوردن غذا قبل از نوشیدن، می‌تواند در پیشگیری از مسمومیت با الکل مفید باشد.
+2
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.