نیروی انتظامی مدعی بازداشت یک عضو «سپاه صحابه» در هرمزگان شد

 سعید منتظرالمهدی، سخنگوی فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامیرادیو فردا: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی می‌گوید فردی به نام «اکرم لاهوری» به اتهام فعالیت در «گروه تروریستی ضد شیعه سپاه صحابه» در «بلوار ساحلی» هرمزگان بازداشت شده است.

سعید منتظرالمهدی، سخنگوی این سازمان روز یکشنبه، ششم اسفندماه،‌ به رسانه‌های داخلی گفت که اکرم لاهوری «با طی کردن دوره‌های آموزشی ساخت بمب در یکی از کشورهای همسایه و ورود به کشور، قصد عزیمت به یکی از شهرستان‌های جنوبی را داشت که دستگیر شد».

پلیس هرمزگان نیز با بیان اینکه فرد بازداشت‌شده از پاکستان وارد ایران شده، اعلام کرد که او «قصد عزیمت به قشم را داشته» که توسط مأموران نیروی انتظامی بازداشت شد.

نیروی انتظامی اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است.

موضوع «سپاه صحابه» یکی از موضوعات مناقشه‌برانگیز سال‌های اخیر میان تهران و اسلام‌آباد است.

جمهوری اسلامی این گروه را مسئول کشتار دیپلمات‌های ایرانی در مرداد ۱۳۷۷ در کنسولگری ایران در مزارشریف معرفی می‌کند و همچنین زمانی نام سپاه صحابه را در کنار القاعده به عنوان مظنونان اصلی بمب‌گذاری در حرم امام هشتم شیعیان در سال ۱۳۷۳ مطرح کرده بود.

پاکستان نیز پس از حمله موشکی سپاه پاسداران به خاک این کشور جمهوری اسلامی را متهم کرد که رهبر مذهبی این گروه به نام مسعود الرحمان عثمانی را در دی‌ماه امسال در اسلام‌آباد ترور کرده است.
+4
رأی دهید
-29

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.