پیروزی ترامپ در کارولینای جنوبی؛ نیکی هیلی در خانه خود شکست خورد

روز شنبه در جریان رأی‌گیری‌های درون‌حزبی جمهوری‌خواهان ایالات متحده برای انتخاب نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری، دونالد ترامپ به‌سادگی موفق شد رقیب اصلی خود، نیکی هیلی را در ایالت کارولینای جنوبی شکست دهد.
 
به این ترتیب، دونالد ترامپ، با وجود در جریان بودن پرونده‌های قضائی‌اش که ممکن است به منع او از نامزدی در انتخابات بیانجامند، پیشتاز انتخابات داخلی حزب جمهوری‌خواه آمریکاست. ترامپ پیشتر از هیلی، تنها رقیب باقی‌مانده‌اش در انتخابات درون‌حزبی، خواسته بود به نفع او از رقابت کنار بکشد.
 
با این‌حال، هیلی که در عمل موفق‌تر از نظرسنجی‌های پیش از انتخابات درون‌حزبی بوده است این درخواست ترامپ را رد کرده و گفته که دست‌کم تا پایان «سه‌شنبه بزرگ» در پنجم مارس/ ۱۵ اسفند، در رقابت‌ها باقی می‌ماند. سه‌شنبه بزرگ روزی است که جمهوری‌خواهان در ۱۵ ایالت و یک قلمرو خودمختار ایالات متحده رأی‌گیری برگزار می‌کنند و عملاً برنده رقابت‌های درون‌حزبی مشخص می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری رویترز، در کارولینای جنوبی، ترامپ ۵۹,۸ درصد و هیلی ۳۹,۵ درصد آرای جمهوری‌خواهان را از آن خود کردند. هیلی پس از معلوم‌شدن نتایج گفت: «۴۰ درصد اصلاً گروه کوچکی نیست. شمار بزرگی از رأی‌دهندگان در انتخابات مقدماتی حزب جمهوری‌خواه هستند که می‌گویند آلترناتیو می‌خواهند.»
 
نیکی هیلی پیشتر در سال‌های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ فرماندار کارولینای جنوبی بود. او همچنین در زمان ریاست‌جمهوری ترامپ از ژانویه ۲۰۱۷ تا دسامبر ۲۰۱۸ سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد بود.
 
ترامپ تاکنون در همه پنج رأی‌گیری مقدماتی جمهوری‌خواهان در ایالات ایووا، نیوهمپشایر، نوادا، جزایر ویرجین و حالا کارولینای جنوبی پیروز شده است. ترامپ سخنرانی پیروزی خود را شهر کلومبیا، مرکز ایالت کارولینای جنوبی، بدون هیچ اشاره‌ای به نام نیکی هیلی انجام داد و گفت: «من هیچ‌وقت حزب جمهوری‌خواه را مثل الان متحد ندیده بودم.»
 
در روزهای اخیر، هیلی با زیر سوال بردن «سلامت ذهن» ترامپ، حملاتش را تشدید کرده است. هیلی مرتب به جمهوری‌خواهان هشدار می‌دهد که ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری که قرار پنجم نوامبر امسال / ۱۵ آبان ۱۴۰۳ برگزار شود، از جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی ایالات متحده از حزب دموکرات، شکست خواهد خورد.
+94
رأی دهید
-8

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۲
    Realman - کالیفرنیا ، ایالات متحده امریکا
    خونه نیکی هیلی یا بهتر بگم نمراتا نیکی راندوا تو هند هست .
    2
    3
    یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    یارو کچل بود اسمش رو گذاشتن ذلف‌علی. بعد این با این قیافه عبوس، شده نیکی. واقعأ عجب دنیایی شده!
    6
    4
    یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.