مقام اوکراینی: آماده‌ایم به آمریکا در جنگ با چین و ایران کمک کنیم!

«اولکسی گونچارنکو»ایسنا: یک قانونگذار ارشد اوکراینی گفت کی‌یف آماده است تا به آمریکا «در هر جنگی با دشمن» کمک کند!

به گزارش ایسنا،‌ «اولکسی گونچارنکو» قانونگذار اوکراینی در مصاحبه با «کریستین امانپور» خبرنگار سرشناس سی‌ان‌ان با تاکید بر لزوم تداوم کمک‌های واشنگتن به کی‌یف گفت: «ایالات متحده آمریکا به ما گفته تا زمانی که جنگ طول بکشد، کنار ما خواهد ماند. اکنون زمان آن فرا رسیده ما هم به وعده‌هایمان عمل کنیم».

مسئله کمک‌های آمریکا به اوکراین که در هاله‌ای از ابهام به سر می‌برد، دغدغه‌ای برای کی‌یف و حامیان آن تلقی می‌شود. چند روز پیش مجلس سنای ایالات متحده آمریکا بسته کمکی ۶۰ میلیارد دلاری را برای اوکراین تصویب کرد که با مخالفت جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان آمریکا مواجه شد. از طرف دیگر، انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا هم بر جنگ اوکراین سایه افکنده و با بازگشت احتمالی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا، احتمال قطع کمک‌های این کشور به اوکراین وجود دارد.

«اولکسی گونچارنکو» طی این مصاحبه ضمن آنکه از سیاستمداران آمریکایی به دلیل تمرکز بیش از اندازه بر نتایج انتخابات ۲۰۲۴ انتقاد کرد، گفت: «اوکراین نباید قربانی این مسئله شود. صرف نظر از آنکه چه کسی پیروز انتخابات آمریکا می‌شود، حمایت از اوکراین منافع آمریکا را به دنبال دارد».

این قانونگذار اوکراینی ادعا کرد: «در مواجه با یک جنگ آتی، آمریکایی‌ها به افرادی نیاز دارند که دوش به دوش آن‌ها بایستند اما بسیاری از کشورها حاضر به این کار و حمایت از آمریکا نیستند. اما اوکراینی‌ها آماده هستند. ما آماده‌ایم تا دوش به دوش در کنار ایالات متحده در مواجه با فرقی ندارد چه ایران، کره شمالی یا چین بایستیم».

درحالی‌که آمریکا حامی اصلی اوکراین محسوب می‌شود، اما این مقام اوکراینی مدعی شد که کشورش «دومین ارتش قوی را در جهان آزاد دارد»!
+31
رأی دهید
-58

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۷
    hitman01 - استوکهلم، سوئد

    خدا خر رو شناخت شاخ نداد. اکراینی ها هم فکر می کنن جون سفیدن از ایران چین و کره برترن البته غربی ها اکراینی ها را برابر‌خودشون نمی بینن و دارن ازشون سواستفاده می کنن علیه روسیه. فعلا شما با روسیه مشغول باش تا نوبت به چین و ایران و کره برسه.
    11
    54
    یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    کلا در شرق ظاهرا اجناس رو همه از موتوری میگیرن
    8
    34
    یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک
    ....هر چی اکراینی
    39
    24
    یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Mamad_Zendoni - لندن، انگلستان
    بازم این اکراینی ها افتادن دنبال گدایی پول و سلاح و شروع کردن به هرزیان گفتن
    12
    28
    یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران
    دومین نیروی بعد از آمریکا در جنگ عراق و افغانستان از لحاظ تعداد همین اوکراینیها بودند و سومین قدرت اتمی دنیا بودند همه رو دادند جاش تخمه آفتابگردون گرفتند الانم میگن بهشون چک سفید نداریم. اما به چه دلیلی بهشون کمک نمیکنند؟ دلیل اینه که دو لابی فعال انرژی و تسلیحات در اروپا کاری به باخت اوکراین ندارند و سیاسمتدارهای فاسد رو به وقت کشی و شانه خالی کردن تشویق میکنند لابی انرژی میدونند که روسیه منبع انرژیه و مردش هم قدرته تهش باید مثل بعد از کمونیست بیان با هم سر یک میز بخورند دومین لابی یعنی تسلیحات ترس اینرو دارند که تصاویر لت و پار شدن سلاح‌هاشون بیاد تو عموم بعد هم خوب نتیجه مشخصه کشوری نمیخره. به این آقای سیاستمدار اولین اونی رو که بخورید بعد بیاید یکی دیگه بخورید.
    12
    9
    یکشنبه ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.