جنجال تأیید صلاحیت ایرج ملکی «که در فضای مجازی لطیفه و جوک تعریف میکرد» برای مجلس

صدای آمریکا: ایرج ملکی که ویدئوهای آماتوری و لطیفه‌گویی او در فضای مجازی دستمایه شوخی و خنده شده بود، یکی از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی است. برخی کاربران تأیید صلاحیت او را نشانه تلاش جمهوری اسلامی برای جلب نظر شهروندان روی‌گردان از انتخابات دانسته‌اند.

روزنامه انتخاب در گزارشی با اشاره به ویدئوی مشهور «چطور به تو گیر ندادن» ایرج ملکی، گفت که شورای نگهبان صلاحیت او را برای کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی تأیید کرده است.
پیش از این برخی ویدئوهای ایرج ملکی در شبکه‌های اجتماعی دستمایه شوخی و خنده کاربران فضای مجازی شده بود و حالا نامزدی او برای انتخابات مجلس شورای اسلامی به سوژه کاربران تبدیل شده است.
بازتاب کاندیدا شدن ایرج ملکی در انتخابات مجلس شورای اسلامی؛ چطو به استاد گیر ندادن؟
یکی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به استفاده تبلیغاتی جمهوری اسلامی از چهره‌های معروف در ترویج سیاست‌هایش و در آستانه انتخابات‌های پیشین، به کنایه گفته است: «روزی که تتلو رفت روی ناو درباره انرژی هسته‌ای خواند، می‌دانستم روزی می‌رسد که استاد ایرج ملکی نماینده مجلسمان بشود.»
سیامک قاسمی، کارشناس اقتصادی، درباره نامزدی ایرج ملکی در انتخابات گفته «همه چیزشان باید به همه چیزشان بیاید. از ملک‌الشعرای بهار به عنوان نماینده مجلس به ایرج ملکی رسیدن، پیام واضحی دارد برای آنهایی که هنوز توانی برای اندیشیدن دارند.

اما احسان بداغی، روزنامه‌نگار، با بیان این که «نامزد شدن ایرج ملکی در انتخابات نکته منفی نیست»، گفته است: «نکته منفی این است که متوسط سطح عمومی اکثر نامزدهای این انتخابات و حتی برخی مسئولان فعلی چیزی در همین حد است و بهتر از او نیستند.»

برخی کاربران نیز نسبت به تأیید صلاحیت ایرج ملکی توسط شورای نگهبان، با یادآوری ویدئوی مشهور «چطور به تو گیر ندادند»، واکنش نشان داده‌اند.
محمد شریف‌زاده کرمانی،‌ وکیل دادگستری، نیز در شبکه اجتماعی ایکس گفته که ممکن است حضور ایرج ملکی «دستمایه شوخی و طنز و جوک باشد» اما در میان سایر داوطلبان «حداقل آنچه در دل دارد می‌گوید و اهل زبان‌بازی و مغلطه نیست.»

برخی کاربران نیز با مطرح شدن دوباره نام ایرج ملکی به عنوان نامزد انتخابات مجلس، ویدئوهایی از طنزهای او را بازنشر کرده‌اند. محمدعلی جنت‌خواه، تحلیلگر سیاسی، با کنایه به اظهارات و تئوری‌های برخی گروه‌های سیاسی درون‌حاکمیتی جمهوری اسلامی گفته است: «حسن روحانی برای رأی اعتراضی و محمد فاضلی برای روزنه‌گشایی می‌توانند به ایرج ملکی رأی بدهند.»

کسری مقدم، هنرمند، نیز نامزدی چهره‌ای مثل ایرج ملکی برای انتخابات مجلس را عجیب ندانسته و تأکید کرده است که رهبر جمهوری اسلامی «روضه‌خوان بوده» و ایرج ملکی در مقابل او «نابغه است.»

پیش از این موسسه نظرسنجی گمان پیش‌بینی کرده است که ۷۷ درصد از شهروندان ایران در انتخابات پیش رو شرکت نخواهند کرد. عمار ملکی، مدیر این موسسه درباره عدم تمایل اکثر ایرانیان برای شرکت در انتخابات، به صدای آمریکا گفته که تمایلات اصلاح‌طلبانه یا اصولگرایانه به حکومت اقبال بیشتری پیدا نکرده و نسبت به نظرسنجی پیشین هشت درصد بیشتر گفته‌اند که در این انتخابات شرکت نمی‌کنند.
+5
رأی دهید
-35

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن
    مگر نماینده سابق مجلس نبود که گفت ، یکنفر بمن گفت با سیصد سکه طلا ، تأئید صلاحیت برات میگرم ، صد و پنجاه تا الان میدی و صد و پنجاه تا ، بعد از تأئید صلاحیت !! شاید اینجا هم !
    2
    18
    ‌پنجشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    freedom of the press - تهران، ایران
    من اینقدر بودم به اندازه نمک پاش که این جوکهای نامرد را شنیده بودم
    0
    1
    جمعه ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.