چرا چهره سیلوستر استالونه کج است؟

العربیه: سیلوستر استالونه، ستاره 77 ساله فیلم‌های اکشن هالیوودی و بازیگر مجموعه‌های محبوبی همچون «راکی»، «رمبو»، و «دور ریختنی‌ها»، به خاطر چهره کج و طرز حرف زدن جویده و تقریبا نامفهومش در میان مردم مشهور است. کارشناسان می‌گویند دلیل این امر، ابتلای استالونه به «فلج صورت مادرزادی» است.

استالونه از وقتی فیلم ورزشی تحسین‌شده «راکی» را در سال 1976 به روی پرده سینما برد، که هم خودش نویسنده فیلمنامه آن بود و هم در آن بازی کرد، نزدیک به نیم قرن ستاره سینما بوده و به جایگاهی اسطوره‌ای دست یافته است.

او در دهه 1980 شخصیت خود را به عنوان قهرمان شکست‌ناپذیر ژانر اکشن جنگی بازتعریف کرد، و در دهه‌های بعدی آن شخصیت را در آثار مشابه مشهور و محبوب به کار گرفت. با این وجود، بسیاری بر این باورند که شکل چهره و طرز حرف زدن استالونه از ویژگی‌هایی بوده که به ستاره شدنش کمک کرده است.

فلج صورت اختلالی شایع است، و بسیاری شامل هنرپیشه‌های هالیوود با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. در جایی که بسیاری تلاش کرده‌اند از طریق عمل جراحی و دوا و درمان این اختلال را کاهش دهند، استالونه از آن برای ساختن شخصیت سینمایی منحصر به فرد خود بهره گرفته است.

بر اساس مجله تخصصی پزشکی لس‌آنجلس، فلج صورت ناتوانی در حرکت دادن داوطلبانه برخی یا تمام عضلات صورت است، که معمولاً در اثر نوعی آسیب به اعصاب صورت روی می‌دهد.

این ماهیچه‌ها فرآیندهای مهمی مانند جویدن، صحبت کردن، چشم دوختن، و بیان حالات و احساسات را کنترل می‌کنند. به همین دلایل هم فلج صورت می‌تواند می‌تواند برای بسیاری یک مشکل جدی باشد.

وبسایت این مجله تخصصی می‌گوید: «بازیگری که عموما برای بازی در نقش‌های‌ راکی بالبوآ و جان رمبو مشهور است، با فلج صورت مادرزادی به دنیا آمد. اثرات اختلال فلج بِل منجر به لبخند کج و طرز گفتار نامفهوم او شده است.»
+13
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.