وزیر مهاجرت کانادا تایید کرد: درخواست اسحاق قالیباف برای اقامت دائم رد شده است

مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که درخواست اسحاق قالیباف، فرزند محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران برای اقامت دائم در کانادا، ششم فوریه (۱۷ بهمن) رد شده است.
او همچنین با اعلام همبستگی با مردم نوشت «رژیم ایران در اقدامات تروریستی و نقض حقوق بشر» دست دارد.

هفته پیش اردشیر زارع‌زاده مدیر مرکز بین‌المللی حقوق بشر در کانادا تصویر چند سند را در ایکس منتشر کرد که نشان می‌دادند رسیدگی به درخواست اقامت اسحاق قالیباف در کانادا طولانی شده و او خواستار بازنگری قضایی شده است.
مدارک تحصیلی اسحاق قالیباف در ملبورن: هزینه‌های پرداختی + رفوزه شدن در چند کلاس
شاهد علوی در توئیتر نوشت:
درباره تحصیلات اسحاق قالیباف در ملبورن: ۱۰ ماه زبان: ۵۰ هزار دلار شهریه و خرج زندگی
۳ سال دانشگاه: ۲۴۱ هزار دلار ۷۴ هزار شهریه‌ + ۵۹ هزار اجاره + ۱۰۸ هزار زندگی در ۲ درس هم افتاد!
مکانیک سیالات: ۵.۵ (۲۹ از ۱۰۰) مهندسی خاک‌و‌پی: ۹.۷۵ (۴۹ از ۱۰۰) تحلیل سازه‌ها: ۱۰ (۵۰ از ۱۰۰)
اسحاق قالیباف کیست؟
از زندگی اسحاق قالیباف جزئیات چندانی در دسترس نیست.
 
در سال ۱۳۹۷ کانال تلگرامی آمدنیوز، که روح‌الله زم (روزنامه‌نگار اعدام‌شده) آن را اداره می‌کرد، مدعی شد اسحاق قالیباف با پول هنگفتی به ملبورن استرالیا رفته است.
 
این در حالی است که یک سال قبل از آن، محمدباقر قالیباف در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری اعلام کرده بود که کل دارایی پسرش اسحاق «یک خودروی نیسان، یک موتورسیکلت و یک میلیون تومان» است.
 
براساس گزارش‌ها، اسحاق قالیباف برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد مهندسی عمران در دانشگاه ملبورن به استرالیا رفته و از آن‌جا به کانادا مهاجرت کرده است.
 
اما خروج او از ایران موجب نشد که گزارش‌ها درباره فعالیت اقتصادی او در ایران پایان یابد.
 
در سال ۱۳۹۹، علی غفاریان، فعال رسانه‌ای اصولگرا، مدعی شد که «انحصار فروش عمده گوشت» در ایران در دست اسحاق قالیباف است.
 
او نوشت: «به نظر شما اسحاق قالیباف، پسر کوچک رئیس مجلس که در استرالیا تحصیل کرده است، چگونه رانت فروش عمده گوشت در زمان شهردار بودن پدرش را به دست آورد؟ بد نیست آقای قالیباف که هیچ وقت درباره کاسبی‌های خانواده‌اش توضیح نداده، این بار پیرامون رانت شفاف‌سازی کند.»
 
قالیباف در این مدت چندان درباره فرزندانش صحبت نکرده، اما به‌تازگی در جریان راهپیمایی حکومتی ۲۲ بهمن به کسی که از او درباره سفر خانواده‌اش به خارج از کشور سؤال کرده بود، گفت: «آیا رفتن خانواده گناه است؟»
چرا درخواست فرزند قالیباف برای اقامت کانادا جنجالی شد؟
مهاجرت فرزندان هر مقام ارشد پیشین و کنونی جمهوری اسلامی به کشورهای غربی، به‌خصوص در شرایط وضعیت ناگوار اقتصادی در ایران که مردم برای خرید کالاهای اساسی هم با مشکلات بسیار مواجه‌اند، جنجالی می‌شود.
 
منتقدان جمهوری اسلامی می‌گویند که مقامات حکومت ایران با ناکارآمدی و سیاست‌های نادرست خود، کشور را به وضعیتی درآورده‌اند که حتی برای فرزندان خودشان هم قابل زندگی نیست.
 
برخی دیگر از منتقدان نیز بر فساد موجود در دستگاه حاکم و خانواده‌های مقامات اشاره می‌کنند و اقامت فرزندان مسئولان جمهوری اسلامی در خارج از کشور را در چارچوب فساد حاکم معنا می‌کنند.
 
فرزند قالیباف نیز که پدرش دهه‌ها مقام‌های کلیدی در جمهوری اسلامی داشته، از این قاعده مستثنا نیست.
 
محمدباقر قالیباف که بلافاصله پس از انقلاب ۵۷ وارد بسیج و سپس سپاه پاسداران شده بود، در این نهاد نظامی و ایدئولوژیک جمهوری اسلامی به‌سرعت رشد کرد.
 
او در دهه هفتاد، با حکم علی خامنه‌ای، ابتدا به سمت فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران و سپس به فرماندهی نیروی انتظامی منصوب شد. با این حال بلندپروازی‌های او پایان نداشت و همواره می‌کوشید تا رئیس‌جمهور شود. چند بار هم نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد، اما هر بار هم ناکام ماند.
 
او در دهه هشتاد شهردار تهران شد و ۱۲ سال در این سمت ماند تا این‌که به مقام ریاست مجلس شورای اسلامی رسید.
 
در تمام این سال‌ها گزارش‌ها و اسناد مختلف و گوناگونی درباره فساد اقتصادی قالیباف و همچنین گزارش‌هایی درباره فساد اقتصادی اعضای خانواه او منتشر شده است.
 
قالیباف دو پسر به نام‌های اسحاق و الیاس دارد که گفته می‌شود الیاس معلم است. قالیباف همچنین یک دختر دارد که متأهل است.
 
در جریان مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۳۹۶ که قالیباف، شهردار وقت تهران، بار دیگر نامزد شده بود، محمدعلی وکیلی، سخنگوی ستاد انتخاباتی وقت حسن روحانی، یکی از فرزندان قالیباف را به فساد اقتصادی متهم کرد.
 
وکیلی گفت که فعالیت‌های تجاری الیاس قالیباف فرزند قالیباف در خارج و داخل کشور «زبانزد» است.
 
در آن زمان، انصاف‌نیوز نوشت که الیاس قالیباف براساس آگهی ثبت‌شده در روزنامه رسمی کشور، مدیرعامل مؤسسه شمس‌الشموس است که دفتر مرکزی و یک دبستان و پیش‌دبستانی غیرانتفاعی متعلق به آن «در زمین نسبتاً بزرگی در منطقه سعادت‌آباد» واقع شده است.
 
علاوه‌بر این، در سال ۱۳۹۴ گزارش‌هایی درباره دست داشتن الیاس قالیباف در پرونده فساد بنیاد تعاون نیروی انتظامی منتشر شده بود.
 
در این زمینه وب‌سایت کلمه در ۲۹ اردیبهشت ۹۴، در گزارشی با اشاره به ارتباط فرمانده پیشین نیروی انتظامی، با کشف «فساد مالیِ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی» در بنیاد تعاون نیروی انتظامی نوشته بود که «زمزمه‌هایی» نیز درباره ارتباط محمدباقر قالیباف و برخی از فرماندهان سپاه که با او به نیروی انتظامی رفته بودند، با این پرونده مطرح است.
 
ماجرای املاک نجومی، هولدینگ یاس، خیریه زهرا مشیر (همسر قالیباف) و همچنین سفر خانواده قالیباف به ترکیه که به «سیسمونی گیت» مشهور شد، از دیگر موارد در گزارش‌های مربوط به فساد خانواده قالیباف است.
+103
رأی دهید
-1

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۳۰
    GORG AMERICAN - واشنگتن دی سی، ایالات متحده امریکا

    تازه اقامت دائمش رد شده.اگه اونجا یه ازدواج کنه یا بچه دار بشه یا صاحب یه کسب و کار که تعدادی کارگر براش کار کنن یا هزار کیس دیگه باز میتونه اقامتش احیا کنه(قوانین دمکراسی های غربی در اوایل پیدایش باعث پیشرفت و ترقی کشورهایشان شدن و حالا دمکراسیشون در بسیاری موارد شده خود برانداری)
    1
    50
    ‌چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۷۰
    senator x - تهران، ایران

    پیشنهاد برای دولت کانادا.دولت کانادا باید هرگونه فعالیت مذهبی یا اجتماعی بصورت راهپیمائی خیابانی طرفداران نظام ج م ا مقیم کانادا را ممنوع بکند و چناچه در این مورد اصراری مشاهده کرد؛بلافاصله سران فتنه را از کشورش بطور دائم اخراج کنه.نظامی که هیچگونه شناختی از آزادی ندارد,آزادی غربی هم تعطیل
    4
    51
    ‌چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۸
    PERTAPANI - بن، آلمان

    اسحاق جان اصلاً نگران نباش بابا جونت نشسته روی چاه نفت!! کانادا نشد یک جای دیگه اصلاً میخوای برو آمریکا پیش بچه های لاریجانی
    1
    21
    ‌چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.