وزیر نفت: انفجارها در خط لوله اصلی گاز سراسری «توطئه اسرائیل» بود

بی بی سی: جواد اوجی، وزیر نفت ایران، روز چهارشنبه گفت انفجارهای خطوط لوله گاز سراسری در نزدیکی بروجن «توطئه اسرائیل» بود و هدف آن «قطع شبکه خانگی در استان‌های» بود.

او پس از جلسه کابینه دولت در جمع خبرنگاران گفت «دشمن قصد داشت بخش گاز خانگی مردم را دچار چالش کند و الحمدلله آمادگی کاملی داشتیم و این کار خبیثانه‌ دشمن بدون اینکه اتفاقی در شهرها و روستاها رخ دهد، خنثی و خطوط گازرسانی سریعا ترمیم شدند.»

۲۵ بهمن دو انفجار در شبکه اصلی خط لوله گاز جنوب به شمال ایران در نزدیکی شهر بروجن در استان چهارمحال‌ و بختیاری رخ داده بود.

در آن زمان جواد اوجی تایید کرده بود که انفجار در خطوط انتقال گاز سراسری در استان فارس «تروریستی» است اما به عوامل احتمالی این اتفاق اشاره‌ای نکرد.

اولین بار روزنامه نیویورک تایمز ۲۷ بهمن به نقل از دو مقام غربی و یک کارشناس نظامی وابسته به سپاه پاسداران نوشت که حملات به دو خط عمده انتقال گاز در ایران کار اسرائیل بوده است.

در این انفجارها کسی کشته یا زخمی نشد.

خبرگزاری تسنیم در گزارشی خود از این واقعه نوشته بود: «در ساعت ۱:۵۰ بامداد امروز ۲۵ بهمن دو خط از چهار خط لوله گاز سراسری که از شهرستان بروجن می‌گذرد دچار انفجار و آتش‌سوزی و موجب رعب و وحشت مردم شهر‌های بروجن، بلداجی و گندمان شد، به طوری که مردم منازل مسکونی خود را ترک کردند و به خیابان‌ها آمدند.»

هیچ گروهی اما هنوز مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است.

فتاح کرمی، فرماندار بروجن به این خبرگزاری گفت انفجار «در خط لوله گاز فشار قوی سراسری در گردنه حلوایی» رخ داده است.

او گفته بود «در اثر این حادثه برق و گاز شهرهای گندمان، بروجن و فرادُنبه دچار قطعی شد و بلافاصله نیروهای خدمات رسان در منطقه حضور یافتند و گاز به شبکه گازرسانی تزریق شد.»

در ماه دسامبر، یک گروه هکری که ایران آن را به ارتباط با اسرائیل متهم می‌کند، مدعی شد که یک حمله سایبری انجام داده است که حدود ۷۰ درصد از پمپ بنزین‌های ایران را مختل کرده است.
+3
رأی دهید
-18

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا
    کار اسرائیل بود نه توطئه اسرائیل
    0
    4
    ‌چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    الفارد - وردینگ، انگلستان
    و اما ظاهرا دگربار عصای موسی از پس یقه مقام عظمای ولایت زد بیرون!
    0
    2
    ‌چهارشنبه ۰۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.