آیا دویدن باعث کاهش وزن می‌شود؟

العربیه: برخی رسانه‌ها اخیراً تاکید کردند که دویدن به کاهش وزن یا چربی کمکی نمی‌کند. در تایید حرف آنها، شواهد علمی قانع‌کننده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد پس از کاهش اولیه توده چربی بدن ناشی از آغاز یک رژیم ورزشی، بدن برای حفظ انرژی و ذخیره توده چربی، میزان مصرف انرژی کلی خود را کاهش می‌دهد، که منجر به باقی ماندن توده چربی می‌شود.

این راهکاری تکاملی است که طبیعت برای حفظ انسان از گرسنگی و مرگ توسعه داده است، و ریشه آن در دورانی است که بشر غیرمتمدن و غیرپیشرفته می‌توانست با محدودیت‌های غذایی عمده روبرو شود. با این حال، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که دویدن از افزایش چربی بدن در بلندمدت جلوگیری می‌کند.

بر اساس این پژوهش، دویدن به جلوگیری از افزایش وزن یا افزایش چربی در افرادی که به دویدن ادامه می‌دهند کمک می‌کند. بنابراین، اگر پس از یک آغاز امیدوارکننده رژیم ورزشی متوجه شدید که وزن‌تان دیگر کاهش پیدا نمی‌کند، ناامید نشوید و به کارتان ادامه دهید، چون تاثیرات مثبت بلندمدت دارد.

نتایج این پژوهش نشان داد افرادی که تمرینات مقاومتی مادام‌العمر می‌کنند، توده عضلانی خود را بهتر از افرادی که ورزش‌های سرعتی می‌کنند و در مسافت‌های طولانی می‌دوند، حفظ می‌کنند. به‌علاوه، دوندگان استقامتی مسن‌تر حجم عضلانی مشابهی با همتایان جوان‌تر خود داشتند.

کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که دو تا سه جلسه تمرین استقامتی و یکسان برای تمرینات مقاومتی، یعنی 4 تا 6 جلسه در هفته، بسته به ترجیح، خلق و خو، انگیزه، با در نظر گرفتن تغییرات فصلی، باید به نتایج مثبتی منجر شود.

به گفته دانشمندان، کلید اصلی جلوگیری از افزایش توده چربی یا کاهش توده عضلانی، در وهله اول انجام تمرینات ورزشی در طول عمر است. بدین ترتیب، ورزش مادام‌العمر و منظم به حفظ ترکیب بدنی سالم انسان کمک می‌کند.
+3
رأی دهید
-0

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.