یک معترض ۶۵ ساله با اتهاماتی مانند «توهین» به خمینی و خامنه‌ای به ۱۵ سال حبس محکوم شد

محمدعلی وحدتی، معترض کُرد محکوم به حبسصدای آمریکا: به گزارش رسانه‌های حقوق بشری، محمدعلی وحدتی، شهروند معترض ۶۵ ساله، به ۱۵ سال حبس محکوم شده است.

سازمان حقوق بشری هه‌نگاو گزارش داد که این شهروند کُرد اهل قوچان در استان خراسان رضوی روز شنبه اول اسفندماه برای گذراندن دوران محکومیت ۱۵ ساله خود بازداشت و به زندان وکیل‌آباد در مشهد منتقل شد.

بنا بر این گزارش، دلیل این محکومیت «اعتراض به کشتار» در اعتراضات سراسری ۱۴۰۱ ذکر شده است.

به گزارش هه‌نگاو، دادگاه انقلاب مشهد، محمدعلی وحدتی را به «فعالیت تبلیغی علیه جمهوری اسلامی»، «توهین به خامنه‌ای»، «عضویت در گروه‌های مخالف حکومت»، «توهین به خمینی» و «اهانت به مقدسات» متهم کرده است.

هه‌نگاو به نقل از منابع آگاه گزارش داده که این شهروند ۶۵ ساله به دلیل بیماری و سالخوردگی در وضعیت پایدار جسمانی قرار ندارد.

محمدعلی وحدتی در جریان اعتراضات ۱۴۰۱ بازداشت و با قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده بود.

درباره چگونگی دسترسی این شهروند کُرد به وکیل مدافع در جریان مراحل دادرسی به اتهاماتش اطلاعاتی منتشر نشده است.

گزارش‌های رسانه‌های حقوق بشری حاکی از موج تازه بازداشتی‌ها و اجرای احکام حبس بازداشت‌شدگان اعتراضات ۱۴۰۱ است.

بتازگی هم مرکز مشاوره حقوقی دادبان از ارسال حکم چهار سال و نیم زندان و دو سال تبعید رامین قشقایی، معترض بازداشت‌شده، به اجرای احکام قزوین خبر داد.

رامین قشقایی به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» و « تبلیغ علیه نظام» به مجموعا شش سال زندان و دو سال تبعید به نیک‌شهر در استان سیستان و بلوچستان محکوم شده که با تأیید دادگاه تجدیدنظر، اشد مجازات معادل چهار سال و نیم زندان برای او قابل اجراست.

بنا بر این گزارش،به این شهروند معترض یک ماه مهلت داده شده که خود را به زندان معرفی کند.
+4
رأی دهید
-10

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.