پوتین: موضوع اوکراین برای روسیه مسئله مرگ و زندگی است

العربیه: ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه، در اظهاراتی تاکید کرد که موضوع اوکراین برای غرب صرفا جنبه تاکتیکی دارد در حالی که برای روسیه «مسئله مرگ و زندگی است».

پوتین، یکشنبه 29 بهمن، در مصاحبه با پاول زاروبین، خبرنگار روسی در توضیح بخش مربوط به تاریخ در مصاحبه‌اش با تاکر کارلسون، روزنامه‌نگار آمریکایی، گفت که برای شنوندگان روسی و خارجی مهم است که حساسیت و اهمیت «همه مسائل مرتبط با اوکراین» برای روسیه را دریابند.

پوتین افزود: «برای آنها (غرب) وضعیت اوکراین یک پیشرفت در موقعیت تاکتیکی آنها است، اما برای ما این یک سرنوشت است. مسئله مرگ و زندگی است که می‌خواستم کسانی که به این (مصاحبه با کارلسون) گوش می‌دهند، آن را درک دریابند».

در رویدادی که به‌ منزله بزرگترین پیروزی نمادین روسیه پس از شکست ضدحمله تابستان گذشته کی‌یف محسوب می‌شود، نیروهای اوکراینی شنبه از آخرین مواضع خود در شهر آودیئیفکا در نزدیکی شهر دونتسک در شرق این کشور، عقب‌نشینی کردند.

ارتش اوکراین شنبه عقب‌نشینی خود را از این شهر اعلام کرد و ژنرال الکساندر تارناوسکی، فرمانده منطقه، شامگاه جمعه در «تلگرام» نوشت: «طبق دستوری که دریافت کردیم، از مواضع معین‌شده از قبل در آودیئیفکا عقب‌نشینی کردیم».

خروج اوکراین از آودیئیفکا به دلیل نزدیکی آن به دونتسک کانون طرفداران روسیه از 10 سال پیش به این طرف، راه را برای بزرگترین پیشروی روسیه بعد از تصرف شهر باخموت در مه 2023، هموار کرد.
+15
رأی دهید
-45

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۰
    karaji - کرج ، ایران

    پدر جنگ و جاه طلبی بسوزه ...
    5
    44
    دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۲۵
    romano - تهران، ایران

    کاری به غرب ندارم ولی خوب فهمیدی اوکراینی‌ها مثل غرب اروپا بچه قرتی نیستن اگه اسلحه داشتن حالت رو جا میاوردن. من طرف خاصی در این درگیری نیستم ولی روسیه ضعیف بهترین حالت برای ایرانه (چه با این رژیم چه با هر سیستم دیگه). من تجربه جنگ داشتم دست آورد اوکراین با این میزان نیروی انسانی و اسلحه غیر قابل باوره. اوکراین در یک سال ۵۷ درصد خاکش رو پس گرفت. روسیه برتری هوایی بر اوکراین نداره اوکراین پس از قرنها برتری ناوگان روسیه در دریای سیاه ازش گرفته و الان حتی میتونه غله به دنیا صادر کنه. روسیه برای گرفتن دو شهر کوچک باخموت و دیگری آودیوکا حدود ۱۷۰ هزار نیرو کشته (بعلاوه معمولا ۳ تا ۵ برابر زخمی) از دست داده که این در تعریف نظامی فرماندهان پیروزی حساب نمیشه. روسیه تمام یگانهای نخبه اش رو از دست داده نمونه واحد هوابرد که در نبرد کیف خارکف و ایزوم و یکی از بهترین نیروهای رزم دیدش واگنر دیگه وجود خارجی ندارند. برای شهر آودیوکا روسیه ۱۸۰۰ قطعه ادوات زرهی از دست داده. خدا رحم کرد اوکراین اسلحه نداره. بزرگترین اشتباه اوکراین (زالوژنی) این بود که به روسیه در زمستان قبل اجاز بازسازی در محور جنوب داد.
    12
    46
    دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    اکثریت مردم روسیه با تهاجمات لقمه های درشت بلعیده و به تجاوز و مفتخوری عادت کرده اند
    1
    19
    دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.