بازداشت یک استاد حوزه علمیه قم توسط ماموران اطلاعات سپاه

ایران وایر: محمدتقی اکبرنژاد، استاد حوزه علمیه قم، روز شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ توسط ماموران امنیتی جمهوری اسلامی بازداشت شد.

خبرگزاری حقوق بشری هرانا با اعلام این خبر نوشت که این روحانی توسط ماموران سازمان اطلاعات سپاه قم دستگیر و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

این روحانی منتقد  پیش از این نیز توسط دادگاه ویژه روحانیت احضار شده و کانال اطلاع‌رسانی او در شبکه اجتماعی ایتا به اتهام تبلیغ علیه نظام و تشویش اذهان عمومی مسدود شده بود.

سازمان اطلاعات سپاه پاسداران تاکنون درباره دلایل بازداشت این روحانی تاکنون سکوت کرده اما برخی کاربران شبکه‌های اجتماعی اظهارات انتقادی او در هفته‌های گذشته را دلیل بازداشت او دانسته‌اند.

محمدتقی اکبرنژاد اخیرا در اظهاراتی به «قابل انتقاد نبودن رهبر جمهوری اسلامی و ناکارآمدی حکومت پس از ۴۵ سال» انتقاد کرد کرده و در اظهاراتی به نقل از شهروندان گفته بود خامنه‌ای رهبر فلسطینی‌ها و یمنی است است نه رهبر مردم ایران.

روز گذشته ویدیوهایی  در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که سر دادن شعار علیه او پس از نماز جمعه قم را نشان می‌داد.
در این ویدئو شماری از افراد نزدیک به حکومت شعارهای «اکبرنژاد حیا کن، شهر قم رو رها کن» و «شهر مقدس قم، جای منافقین نیست» سر داده و خواهان برخورد نیروهای امنیتی با این روحانی می شوند.
+7
رأی دهید
-43

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۷۴
    Butler - سیدنی، استرالیا

    ج.ا. تاب و توان منتقدان غیر حکومتی را ندارد. هم اکنون در رسانه‌های مهم و رسمی ج.ا. منتقدان رسمی در حال ایفای نقش خود برای جلب نظر اذهان مردم برای شرکت در انتخابات انتصابی هستند. ولی وقتی فردی مثل این شخص بدون مجوز دولتی از نظام انتقاد صریح میکند، او را دستگیر میکنند و به زندان میاندازند.
    3
    49
    یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    Nagonsar - مونیخ ، آلمان
    بعد از فضله اخوند معروف موسوی و آیت الخمر کروبی حالا اینو بت کنید و بچا هاتون رد بفرستید کو خیابون تا بخاطرش کشته بشن یا بهشون تجاوز بشه
    1
    8
    یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۹
    kurosh-h - گوتنبرگ، سوئد
    یک گله گوسفند ،
    0
    10
    یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.