ترامپ به جرم کلاهبرداری به پرداخت ۳۵۰ میلیون دلار محکوم شد

حضور دونالد ترامپ در دادگاه جنایی منهتن نیویورکدویچه وله: دادگاهی در ایالت نیویورک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا را بە جرم "کلاهبرداری مالی" ۳۵۰ میلیون دلار جریمە کرد. بر اساس این حکم "سازمان ترامپ" نیز بە مدت سه سال از فعالیت در نیویورک منع می‌شود.

چکش دادگاه یکبار دیگر بر علیه دونالد ترامپ بر میز قاضی خورد. دادگاه جزایی منتهن نیویورک، رئیس‌جمهوری سابق ایالات متحده را بە جرم "کلاهبرداری مالی" ۳۵۰ میلیون دلار جریمە کرد. بر اساس این حکم "سازمان ترامپ" بە مدت سه سال از فعالیت در نیویورک منع می‌شود.

همچنین ترامپ و پسرهایش با یک ممنوعیت دو ساله برای پست‌های مدیریتی در شرکت‌های ایالت نیویورک روبرو شدەاند.

بر اساس رای دادگاه کە روز جمعه ۱۶ فوریه (۲۷ بهمن)، صادر شد ترامپ و فرزندانش برای سال‌ها ارزش دارایی‌ها، املاک و مستغلات "سازمان ترامپ" را بە طور مصنوعی بالا نگه‌داشتەاند، با بتوانند راحت‌تر وام بانکی دریافت کنند.

آنها همچنین با پایین نشان دادن میزان درآمدهای خود مالیات کمتری پرداخت کردەاند.

دونالد جونیور و اریک پسران دونالد ترامپ نیز هر کدام به پرداخت ۴ میلیون دلار محکوم شدند.

آرتور انگورون، قاضی این دادگاه گفتە کە خانوادە ترامپ از "اقرار بە اشتباه" خودداری کردە و هیچ مسئولیتی نپذیرفتەاند و حتی گفتەاند کە در آینده نیز حسابرسی‌های مالی خود را به همین شکل انجام می‌دهند.

رئیس جمهور پیشین آمریکا، کە در حال حاضر در کمپین تبلیغاتی حضور دارد و می‌خواهد یک‌بار دیگر کلید کاخ سفید را بە دست بیاورد، فورا بە رای دادگاه واکنش نشان دادە و آن را "کمپین افترا" نامیده است.

وکلای ترامپ نیز این حکم دادگاه را "بی عدالتی آشکار، سادە و واضع" نامیدەاند.

برگزاری این دادگاه و محکومیت دونالد ترامپ در حالی است کە روز ۶ بهمن نیز هیئت منصفه دادگاهی در نیویورک ترامپ را به پرداخت ٨٣.٣ میلیون دلار جریمە تنبیهی و غرامت بە جین کارول، نویسنده پرسابقه مجلەهای مُد و لباس محکوم کرد. ترامپ در این پرونده بابت "افترا و خدشە‌دار کردن وجهه" به پرداخت این مبلغ بە جین کارول محکوم شد.
+76
رأی دهید
-48

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۲۴
    varied - ریزه، ترکیه

    دادگاهی در آستانه انتخابات یک نمایش مسخره که از طرف دمکراتها
    71
    110
    شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۲
    lehrte - هانوفر، آلمان

    دارن هر کاری میکنن تااینو از چشم مردم امریکا بندازن تا رای کمتری بیاورد
    69
    93
    شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۳
    *بی همتا* - برلین، آلمان

    المان توشلوارش شاشبده که ترامپ‌اگر ریاست جمهورامریکا شود دویچه‌وله جای خود‌دارد‌ ، تا اولاف شولتز گفت. شولتز صدراعظم آلمان: از بازگشت ترامپ به کاخ سفید نگران نیستم. نگران چی باید باشد. کمک‌های بیش از حد به اوکراین. تا صدای مردم المان درآمد. بگذریم از حزب. AFD نازیسم هادچرا امدن بالا . ‏شولتز به «العربیه»: پوتین نمی‌تواند صلح را طبق شروط خود به ما تحمیل کند
    101
    16
    شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۱
    یا فاطمه زهرا - کپنهاگ ، دانمارک

    فقط یکی بیاد، بتونه دست گدایی زپلشکی رو ساقط کنه. دهنمون صاف شد، اینقدر واسه این مرتیکه سلاح فرستادیم. قیمت‌ها سرسام‌آور هر روز میره بالا.
    64
    19
    شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    ایران کهن - هوستن، ایالات متحده امریکا

    اون طرفدارای سینه چاکش تو این سایت کجاند که کمکش کنند. این کلاهبردار نه فقط یک پنی هم از جیبش تا حالا خرج نکرده را این خلافهاش کلی هم در آورده. احمق زیاد هست که پول به کمپینش کمک کنه این هم داره خرج کثافتکاریش میکنه که خودش یک خلاف دیگه هست. جاش تو همین قفس هست در این عکس. ایرانیهای آویزون بشتابید برای کمک به عمو ترامپ. این کاندید شده که پول در بیاره و شاید هم رییس جمهور بشه که خودش را ببخشه. از اخوند کثیفتره
    16
    47
    شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    ترامپ بیرون از دایره ی بیلیونرهای امریکا ئی که تعداد بسیاری هم یهودی هستند عمل میکند و این بیلیونرها جز پول هیچ خدائی را هم نمی شناسند و از زمین و اسمان بالا میروند که سد بتراشند و ترامپ به کاخ سفید بر نگردد
    20
    17
    شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.