حمله سایبری آمریکا به کشتی ایرانی بهشاد

العربیه: بنا بر اعلام سه مقام آمریکایی ایالات متحده اخیرا یک کشتی نظامی ایران که به نفع حوثی‌ها در حال جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی درباره کشتی‌های تجاری در حال تردد در دریای سرخ و خلیج عدن بود را هدف حمله سایبری خود قرار داده است.

به گفته این سه مقام آمریکایی این حمله سایبری آمریکا بیش از یک هفته پیش و به عنوان بخشی از پاسخ دولت آمریکا به حمله‌ شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در عراق به پایگاه «تی 22» در مرز اردن و سوریه که به کشته شدن 3 سرباز آمریکایی و زخمی شدن 40 تن دیگر در اواخر ماه گذشته میلادی منجر شده بود، صورت گرفته است.
تجسس به نفع حوثی‌ها
بنا به گزارش وب‌سایت «ان بی سی» در روز پنج‌شنبه 26 بهمن، عملیات سایبری آمریکا با هدف جلوگیری از پوشش اطلاعاتی کشتی ایرانی بود که به نفع حوثی‌ها در یمن علیه کشتی‌های در حال تردد در آبراه دریای سرخ و خلیج عدن اقدام به جاسوسی می‌کرد.

در این گزارش همچنین آمده است که ایران از این کشتی نظامی جهت فراهم ساختن داده‌های اطلاعاتی برای حوثی‌ها و جهت‌دهی موثر به حملات این گروه شبه‌نظامی در یمن علیه کشتیرانی در دریای سرخ استفاده می‌کند.

به گفته یکی از این مقامات آمریکایی حمله سایبری آمریکا علیه کشتی ایرانی «بهشاد»(MV Behshad) انجام شده است.

دیگر مسئولان آمریکایی اما از ارائه جزئیاتی درباره کشتی ایرانی مورد حمله سایبری قرار گرفته اجتناب کردند.

شایان ذکر است که مقامات آمریکایی معمولا جزئیات عملیات سری انجام شده توسط این کشور و از جمله آن حملات سایبری را علنی نمی‌کنند و در این راستا از ارائه جزئیاتی درباره کشتی تجسسی ایران مورد ظن خود خودداری می‌کنند.
کشتی ایرانی بهشاد
بنا بر داده‌های سایت‌های ردیابی حرکت کشتی‌ها از ژانویه گذشته و به‌دنبال بالا گرفتن تهدیدها، کشتی ایرانی «بهشاد» به نزدیکی بندر جیبوتی و در نزدیکی پایگاه نظامی دریایی چین در سواحل جیبوتی مستقر شده است.

ناظران احتمال می‌دهند که استقرار کشتی بهشاد ایران در این منطقه ساحلی جیبوتی و در مجاورت با پایگاه نظامی دریایی چین، با هدف دور ساختن آن از هر گونه حمله احتمالی آمریکا صورت گرفته است.
+13
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.