ویدیوی منتشره سپاه از نابودی پایگاه هوایی شبیه سازی شده پالماخیم اسرائیل با موشک

رادیو فردا: سپاه در یک رزمایش تازه دریایی، حمله به یک پایگاه هوایی اسرائیل به نام پالماخیم و «انهدام» آن را شبیه‌سازی کرد.

پالماخیم از مهم‌ترین پایگاه‌های نیروی هوایی ارتش اسرائیل است، و بنیامین نتانیاهو، نخست ‌وزیر این کشور، بارها با حضور در آن تأکید کرده که جنگنده‌های اف ۳۵ مستقر در آن در صورت دریافت دستور برای حمله به ایران «تردید نخواهند کرد».

تصاویر و فیلم‌هایی که روز سه‌شنبه، ۲۴ بهمن از شبکه تلویزیون دولتی ایران پخش شد، نشان داد که سپاه مجموعه‌ای از مهمات را از کشتی‌ها و زیردریایی‌ها شلیک می‌کند که خبرگزاری‌های نزدیک به این نیرو آن را «شبیه‌سازی انهدام» پایگاه پالماخیم با «موشک‌های پیشرفته سپاه» نامیدند.

بر اساس این فیلم‌ها، سپاه در حمله فرضی از «دو نقطه» به سوی پایگاه پالماخیم موشک شلیک کرد.

موشک‌های شلیک‌شده از مدل «عماد» و «قدر» عنوان شدند که از ناو مطهری، یک ناو جنگی چند منظوره با قابلیت حمل موشکی، پهپادی و مجهز به سامانه‌های راداری به پرواز درآمد.
بابک تقوایی در توئیتر نوشت: یک ماه پیش، نیروی هوافضای سپاه رزمایش «پیامبر اعظم ۱۸» را در جنوب ایران برگزار کردند که در آن حمله موشکی بالستیک به پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل شبیه‌سازی شد. از آنجایی که در همان زمان حملات مشترک آمریکا و انگلیس به شورشیان حوثی در یمن در حال انجام بود، خامنه‌ای به سپاه دستور داد که فعلاً هیچ خبری از این رزمایش منتشر نکنند. بالاخره دیروز این فیلم اجازه انتشار گرفت:

موشک‌هایی که برد ادعایی آن «حداقل ۱۷۰۰ کیلومتر» توصیف شده، پس از شلیک، به نقطه‌ای در بیابانی در مرکز ایران و همچنین به نقطه‌ای از آب‌های دریای عمان اصابت کرد.

فرمانده کل سپاه در این ارتباط گفت این نیرو برای «نخستین بار موفق به پرتاب موشک بالیستیک دوربرد از یک کشتی شد».

به گفته حسین سلامی، «این دستاورد جدید دامنه نفوذ و قدرت دریایی ما را به هر مکان دلخواه افزایش خواهد داد و کشتی‌های جنگی اقیانوس‌پیمای ما می‌توانند در هر نقطه از اقیانوس‌ها حضور یابند».

غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء، که ستاد پدافند هوایی اصلی ایران است، در جریان این رزمایش «هشدار» داد که «هرگونه اشتباه محاسباتی دشمنان بیش از دستاوردهای آن برای‌شان هزینه خواهد داشت».

تسنیم، خبرگزاری نزدیک به سپاه، نوشت شبیه‎‌سازی «پیام بسیار واضحی بود و کاملاً نشان داد که انهدام پایگاه‌های» اسرائیل «در یک حمله کوبنده سراسریِ وحشتناکی، عملیاتی خواهد شد».
تسنیم به واکنش احتمالی اسرائیل که بر اساس گزارش‌های غربی دارای توان هسته‌ای نظامی نیز هست، یا به واکنش احتمالی آمریکا و سایر متحدان مهم اسرائیل در غرب در پاسخ به حمله احتمالی ایران به اسرائیل، اشاره نکرده است.

شبیه‌سازی حمله به پایگاه پالماخیم در بحبوحه جنگ میان ارتش اسرائیل و گروه افراطی حماس که مورد حمایت ایران است و در فهرست گروه‌های تروریستی اروپا و آمریکا قرار دارد، صورت گرفته است.
+14
رأی دهید
-72

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۴
    hamid411 - لس آنجلس، ایالات متحده امریکا

    پایگاه إسرائیل رو شبیه سازی میکنن، کیان پیرفلک رو حقیقی میکشن. فکر نمیکنین این حجم قدرت و گردن کلفتی اذیتتون میکنه؟
    9
    109
    ‌چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۶۰
    گور دجال زار می بینم - نیده، ترکیه

    بارک الله، حالا شدید مزدوران خوب، هر چه میخواهید اسیر بگیرید و موشک و بمب بزنید، حتی بمب اتمی هم میتوانید بزتید و اسرائیل را برای همیشه از مره زمین محو کنید! (قؤدس زرتهة) اما در فضای مجازی، ملت هم که اسکول، برو فیل هوا کن حالشو ببر! فقط یادت نره نان را کوپنی کن که این کره الاغها لگدپرانی نکنند مثل زمان شاه!
    7
    78
    ‌چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۴
    Stopmindcontrol - سائو پائولو، برزیل

    بنابراین، موضوع این است که آنها این هدف زنی را بدون هیچ گونه دخالتی از سوی سیستم دفاع هوایی انجام می دهند. اسرائیل تعداد زیادی سیتم دفاع هوای دارد، بنابراین من فقط به این فکر می‌کنم، چه می‌شود اگر این موشکها قبل از برخورد به هدف ، شکار سیستم پیکان و فلاخن داود اسراییل قرار گیرند. به نظر هدر دادن کلی پول، انرژی و زمان است و همه اینها فقط تبلیغات است.
    8
    71
    ‌چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۶
    Salabat - تهران، ایران

    شتر در خواب بیند پنبه دانه؛ گهی ناو آمریکایی زند گه پایگاه اسرائیلی؛ همه هم شبیه سازی شده! :) خودشون خندشون نمیگیره!؟ یادمون نرفته هنوز، آخرین باری که به ناو آمریکایی شبیه سازی شده حمله کردن، قاسم کتلت شد. این دفعه نوبت کیه؟ شاید سید علی گدا!
    6
    74
    ‌چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    Humpy - سیدنی، استرالیا

    اسراییل هم مترسک نشسته شماها بهش موشک بزنین ! با ااین حفاظته اطلاعات خفنه سپاه موشک ها از سیلو هاشونم نمیتونه بیاد بیرون , بعدشم اسرائیل سکو های نفتی ایران رو میزنه, حالا هی رجز بخونین تا همه به خاکه سیاه بشینیم
    4
    73
    ‌چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۱
    گفتگوگر - پیتزبورگ، ایالات متحده امریکا
    این ها بدجوری مخبط هستند
    1
    20
    ‌پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۲:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    Momijii - توکیو، ژاپن

    آرزو بر ابلهان عیب نیست !!
    0
    33
    ‌پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۲
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۸۴
    siavash786 - شیکاگو، ایالات متحده امریکا

    حتما سوراخ موش را هم شبیه سازی کنید. این از واجبات است
    0
    31
    ‌پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    سیمرغ ایران - برلین، آلمان

    اول برید حق آبه رو از طالبان بگیرید
    0
    33
    ‌پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۱۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    مهرداد2538 - تهران، ایران

    اگر نظام و سپاهش واقعاً دشمن اسرائیل هستند پس چرا دم به ساعت باید برنامه ها و تاکتیکهایی که علیه این دشمن در نظر دارند را به این شکل آنهم در سطح جهانی جار بزنند و ایرانی را احمق معرفی کنند؟! این هم یکی از دهها دلیل برای اسرائیلی بودن نظام و سپاه مفتضحش است که ایران را با یک عده افراد ارسالی و یک عده ابلهِ خائن از داخل خودش دائما به اقسام بلاها گرفتار کنند و هِی به زمین گرم بزنند.
    0
    26
    ‌پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۲۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۶
    مهدی52 - روتردام، هلند

    ‌چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳. سپاه حمله به یک پایگاه هوایی ا. هر وقت رفتن زدند و گردن گرفتند درسته ،حالا هی برین شبیه شازی کنید،. - 2+ 34
    0
    27
    ‌پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۵:۳۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۳۹
    انسان باش - لندن، انگلستان

    الان مثلا چی شد؟؟قدرت نمایی بود این!؟ یا پوشاک ها رو نشون میدین!؟ با اون حفاظت اطلاعات که شما دارین اسراییل میدونه چند تا دارین کجا دارین کجا میسازین،اون همه پول رفت هوا خیرش سودش واسه مردم چیه!؟
    0
    23
    ‌پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    واقعیت - تهران، ایران
    نظرات همه عزیزان محترم اما یه دوستی از ترکیه یه نکته جالبی رو اشاره کرد ،بابا نون که کوپنی شد یورو و دلار بالای ۶۰۰۰۰تومن بنزین هم سه نرخه بهتر نیست به جای فضای مجازی سراغ فضای واقعی رفت اونم تو شرایطی که اصلا دوست نداره اتفاقی بیوفته؟؟؟!
    0
    12
    ‌پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۵
    sahandogli - لندن، انگلستان
    ایران خیلی ترسو تر از این است که فکر می کنید. ایران جسارت جنگ مستقیم با اسراییل را ندارد.
    0
    11
    ‌پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.