گزارش نشریه «پولیتیکو» درباره چراغ سبز دولت بایدن به اسرائیل برای حمله به رفح

العربیه: منابع آمریکایی فاش کردند که دولت بایدن قصد ندارد اسرائیل را اگر بدون تضمین امنیت غیرنظامیان عملیاتی نظامی در شهر رفح در جنوب نوار غزه انجام دهد، پاسخگو کند.

سه مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود به نشریه «پولیتیکو» گفته‌اند که هیچ طرحی برای توبیخ اسرائیل در دستور کار واشینگتن نیست، به این معنی که نیروهای اسرائیلی می‌توانند بدون مواجهه با عواقب آمریکایی وارد شهر رفح شده و به غیرنظامیان آسیب برسانند.

شایان ذکر است که با ادامه تهاجم شدید و حملات همه جانبه اسرائیل که همراه با محاصره کامل نوار غزه از شمال آغاز شد بیش از نیمی از جمعیت 2.3 میلیون نفری این باریکه به سوی جنوب و شهر رفح آواره شدند.

اظهارات عمومی مقامات ارشد دولت بایدن به وضوح نشان داد که تغییری در رویکرد ایجاد نخواهد شد، اگرچه ایالات متحده گفته است که می‌خواهد قبل از شروع تهاجم زمینی اسرائیل، طرحی معتبر برای محافظت از غیرنظامیان از سوی تل آویو ارائه شود.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی، روز دوشنبه در پاسخ به این سوال که آیا نخست‌وزیر اسرائیل را به سلب کمک‌های نظامی تهدید کرده است، گفت: «به حمایت از اسرائیل و اطمینان از اینکه آن‌ها ابزارها و قابلیت‌های لازم برای انجام این کار را دارند، ادامه خواهیم داد.»

کربی، چهارشنبه 25 بهمن، از پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اگر عملیات رفح بدون توجه به امنیت غیرنظامیان انجام شود، ایالات متحده چه خواهد کرد، طفره رفت و گفت: «من وارد یک بازی فرضی نمی‌شوم.»
+8
رأی دهید
-11

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.