پوتین می‌گوید روسیه به تولید «واکسن‌های سرطان» نزدیک شده است

 ولادیمیر پوتین در حال بازدید از یک مجتمع علمی- فنی در مسکو در روز چهارشنبهرادیو فردا: رئیس‌جمهور روسیه می‌گوید دانشمندان این کشور به تولید واکسن‌ها برای درمان سرطان نزدیک شده‌اند که ممکن است به زودی در دسترس بیماران قرار گیرد.

ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه ۲۵ بهمن در سخنرانی خود در یک مجتمع علمی- فنی در شهر مسکو که از تلویزیون پخش شد گفت: «ما به خلق آنچه که واکسن‌های سرطان نامیده می‌شوند و داروهای ایمنی درمانی بسیار نزدیک شده‌ایم. امیدوارم که آن‌ها به زودی به عنوان روشی برای درمان افراد مورد استفاده قرار بگیرند.»

به گزارش خبرگزاری رویترز، رئیس‌جمهور روسیه مشخص نکرد که این واکسن برای درمان چه نوع سرطانی است و چگونه عمل می‌کند.

تعدادی از شرکت‌های داروسازی در چند کشور جهان در تلاش برای تولید واکسن سرطان هستند.

دولت بریتانیا پارسال با شرکت آلمانی «بیو اِن‌تک» برای انجام آزمایش‌های بالینی «درمان سرطان بر مبنای ویژگی‌های فردی هر بیمار» قراردادی امضا کرد که تا سال ۲۰۳۰ حدود ۱۰ هزار بیمار را پوشش خواهد داد.

شرکت‌های داروسازی «مدرنا» و «مِرک» در حال توسعه یک واکسن تجربی سرطان هستند. نتایج آزمایش‌های مقدماتی این دارو نشان می‌دهد که مصرف مداوم آن طی سه سال احتمال بازگشت ملانوما، مرگبارترین نوع سرطان پوست، و یا مرگ بیمار مبتلا به آن را به نصف کاهش می‌دهد.

در حال حاضر شش واکسن تایید شده برای «اچ‌پی‌وی» که به گفته سازمان بهداشت جهانی عامل بسیاری از سرطان‌ها از جمله سرطان دهانه رحم است و همین‌طور برای هپاتیت بی که می‌تواند به سرطان کبد منجر شود وجود دارد.

در دوران همه‌گیری ویروس کرونا روسیه واکسنی به نام «اسپوتنیک وی» برای مقابله با کووید-۱۹ تولید کرد و آن را به تعدادی از کشورهای جهان فروخت. ولی بسیاری از مردم روسیه به‌دلیل عدم اعتماد به آن حاضر نشدند این واکسن را تزریق کنند.

آقای پوتین در آن زمان برای اطمینان دادن به مردم و اثبات کارایی و ایمنی آن گفت خودش این واکسن را زده است.
+3
رأی دهید
-11

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۴۴
    Adamat7775 - خارکف، اوکراین
    صد البته که امیدواریم هیچ‌کس هیچ بیماری نگیرد، و همچنین برای امور پیش‌گیری از بیماری‌ها، واکسن کارساز نیز تولید شود، اما مساله‌ی اصلی‌ درباره‌ی خبر این متن این است، که کشورهایی که بدبخت هستند، سران‌شان درباره‌ی آن‌چه که به مسئولیت آن‌ها مربوط نیست صحبت می‌کنند. برای نمونه، مساله‌ی ایجاد و ساختن یک واکسن، موردی‌ست که باید توسط وزیر درمان و امور پزشکی‌ یک کشور مطرح شود، و نه این‌که رئیس‌جمهور بیاید و بگوید ما به ایجاد فلان واکسن، نزدیک یا دور شدیم. مورد دیگر این‌که، امیدوارم دکتر اصلی‌ روسیه‌ای که پیگیر ساخت مثلا این واکسن است، به سرنوشت آن دکتری که پیگیر تولید واکسن کووید بود دچار نشود!، که چند‌وقت دیگر بگویند که او را نیز بر سر اختلافات مسایل مالی‌ در خانه‌اش کشته‌ا‌ند!.
    0
    2
    ‌پنجشنبه ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.