انفجار «خرابکارانه» در خط لوله اصلی انتقال گاز در دو استان؛ گاز در شهرهای مختلف قطع شد

 انفجار در خط لوله گاز در ایرانصدای آمریکا: رسانه‌های ایران از وقوع انفجار «خرابکارانه» در خط لوله سراسری گاز کشور در نخستین ساعات بامداد روز چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه در ۲ استان چهارمحال و بختیاری و فارس خبر دادند.

در همین رابطه مدیر مرکز راهبری شبکه گاز کشور با تایید «خرابکارانه» بودن این انفجارها گفته که در اثر این انفجار به کسی آسیبی نرسیده است و تنها انتقال گاز به برخی مناطق متوقف شده است.

خبرگزاری «ایسنا» در گزارشی از نخستین انفجار رخ داده نوشت انفجار در خط لوله سراسری گاز در محدوده گردنه حلوایی شهرستان بروجن در استان چهارمحال و بختیاری باعث رعب و وحشت مردم شهرهای بروجن، بلداجی و گندمان شد، به‌گونه‌ای که مردم خانه‌های خود را ترک کرده، به خیابان‌ها آمدند.

صدا و سیما نیز اعلام کرد یک انفجار دیگر در حوالی صفاشهر مرکز شهرستان خرمبید در استان فارس رخ داد که خارج از محدوده شهری بود و تلفات جانی نداشته است.
انفجار در خط لوله گاز در ایرانمعاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در این رابطه گفته که این انفجار یک اقدام «خرابکارانه» بوده است.

مدیر مرکز راهبری گاز کشور در مورد انفجار خطوط لوله اصلی گاز کشور گفته است که این اقدامات «تروریستی» و «خرابکارانه» در ساعات یک بامداد در چند نقطه از خط لوله اصلی کشور رخ داد.

سعید عقلی تاکید کرده که بخشی از روستاهای استان اصفهان دچار قطعی گاز هستند و در حال حاضر سوخت مایع و ال‌پی‌جی برای این مناطق در نظر گرفته شده است.

در پی این انفجارها انتقال گاز در ایران مختل شده و گاز ادارات برخی استان‌ها از جمله زنجان قطع و گاز مصرفی صنایع محدود شد.

در همین رابطه روابط عمومی شرکت گاز استان زنجان اعلام کرد که انتظار داریم خانواده‌ها با کاهش مصرف خود در تامین گاز در سراسر کشور این شرکت را همراهی کنند.

ساعاتی پس از وقوع انفجار «خرابکارانه» در خط لوله سراسری گاز کشور در نخستین ساعات بامداد امروز چهارشنبه، ۲۵ بهمن‌ماه، گاز ادارات و صنایع در استان‌های لرستان، خراسان، فارس و چهارمحال و بختیاری نیز قطع شد.

خبرگزاری صدا و سیما همچنین اعلام کرد که پیرو تصمیم ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران، گاز صنایع و ادارات استان خراسان شمالی قطع شد.

ستاد مدیریت بحران لرستان نیز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد در پی انفجار شب گذشته در خطوط انتقال گاز، گاز تمامی ادارات، دستگاه‌های اجرایی و صنایع تا اطلاع بعدی قطع خواهد بود.

بنابر اعلام رسانه‌ها گاز در بخش‌هایی از استان‌های فارس چهارمحال و بختیاری بواسطه قرار گرفتن در کانون انفجارها، قطع است.

اقدام «خرابکارانه» در خطوط انتقال انرژی در ایران یکی از موارد نادر است که آخرین اقدام مشابه به فروردین سال ۱۳۹۰ و «خرابکاری» در خط لوله انتقال در میان شهرهای قم و سلفچگان باز می‌گردد
+50
رأی دهید
-7

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    امکان دارد این انفجارها کار خود رژیم باشد برای اینکه ادعا کند مورد خرابکار دشمنانش قرار گرفته است نظام اخوندی این خود زنیها را میکند تا به گردن مخالفانش و دولتهای اندازد که دشمن خود میداند . برای بازداری دشمن از حمله به رژیم اخوندی , خودزنی کردن از تهور و بی باکی نظام پست اخوندی است.
    1
    9
    ‌چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۱
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۲
    paksan - ایران، ایران
    به نظر من باید به اسرائیل حمله بشه . اسرائیل نشون داده فقط به مردم ایران و منافع مردم حمله میکنه نه به حکومت و عوامل حکومتی ضد مردم ایران. کسانی که حمالی اسرائیل را در این حملات میکنند هم باید فکر کنند شماها حتما ایرانی یا کرد یا بلوچ یا عرب هستید این حملات چه گزندی به حکومت میزنه؟ چرا حمال عوامل اسرائیل و ترکیه میشید برای ضربه زدن به مردم ایران؟ الان سختی این کار شماها رو کی میکشه؟ زن و بچه و خانواده های خودتون هم جزو اینها خواهند بود و هیچ کدوم از مقامات ککشون هم نمی گزه تازه بودجه کلفت میگیرند که مثلا دوباره بسازند و از طرفی به بهانه همین حملات تبلیغ میکنند که دژمن ضد مردم ایران هستش.
    7
    1
    ‌چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۵
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۵۷
    دوستدار - استهکلم، سوئد
    paksan - ایران، ایران
    هیچ ایرانی با وجدانی چه ترک باشد یا چه خود انهای باشد که خودشان را فارس میدانن حمال اسرائیل نیستن که بیایند در ایران خرابکاری کنند. بلکه این نظام پست اخوندی است که این فرصت را از دشمنش میگیرد به خرابکاری و ترور خودی در داخل ایران رو می اورد و بعد بگردن دشمنان و مخالفانش میاندازد.
    1
    2
    ‌چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.