مقامات ایالات متحده یک مورد نادر ابتلا به طاعون بوبونیک را تایید کردند

 باکتری طاعون بوبونیکرادیو فردا: مقامات ایالت اورگن آمریکا اعلام کردند که با مورد نادری از طاعون بوبونیک مواجه شده‌اند که احتمالا از یک گربه خانگی به انسان منتقل شده است.

این بیماری که در دوران قرون وسطی جان دست‌کم یک سوم مردم اروپا را گرفت و به نام «مرگ سیاه» شناخته می‌شد، امروز در کشورهای توسعه‌یافته امر بسیار نامعمولی است و می‌توان آن را درمان کرد، اما همچنان خطرات بالقوه‌ای دارد.

هویت فرد مبتلا که در دیشوتس کانتی ایالت اورگن زندگی می‌کند٬ اعلام نشده است، اما مقامات این ایالت گفته‌اند که او تحت درمان است. آنها همچنین اضافه کردند که این فرد احتمالا از طریق گربه خانگی خود به طاعون بوبونیک مبتلا شده است.

دکتر ریچارد فاوست، مقام بهداشتی در دیشوتس کانتی اورگن، گفت: «با همه کسانی که با فرد مبتلا و گربه آنها تماس نزدیک داشته‌اند، تماس گرفته شده و به آنها داروهایی برای جلوگیری از این بیماری داده‌ایم.»

پزشکان می‌گویند که علائم طاعون بوبونیک تا هشت روز پس از تماس انسان با یک حیوان مبتلا یا کک بروز می‌کند. این علائم می‌تواند شامل تب، حالت تهوع، ضعف، لرز و درد عضلانی باشد.

طاعون بوبونیک اگر به موقع تشخیص داده نشود، می‌تواند به طاعون سپتی سمیک (عفونت جریان خون) یا طاعون ذات‌الریه تبدیل شود که هر دوی آنها بسیار خطرناک‌تر هستند.

مقامات اورگن اعلام کرده‌اند که در این مورد، بیماری خیلی زود تشخیص داده شد و فرد مبتلا بلافاصله تحت درمان قرار گرفت و از این رو خطری متوجه جامعه نیست.

به گفته آنها، طاعون بوبونیک پدیده‌ای بسیار نادر در آن نواحی است و آخرین مورد آن نیز در سال ۲۰۱۵ گزارش شده است.

مرگ سیاه در قرن چهاردهم سراسر اروپا را درنوردید و تا ۵۰ میلیون نفر کشته بر جای گذاشت.
+3
رأی دهید
-1

نظر شما چیست؟
جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.