جنجال اشتباهات رئیس سازمان سینمایی ایران در خواندن دعای تحویل سال و تاریخ سینما

۲۲ بهمن در مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره فیلم فجر دعای تحویل سال را به عربی با چند اشتباه خواند و اظهاراتی درباره سینمای ایران داشت که واکنش‌برانگیز شد.

ویدیوی سخنرانی او بارها در شبکه‌های اجتماعی دست‌به‌دست شده است. برخی کاربران می‌گویند که حتی اگر او حتی «سال تحویل به دعای روسای جمهور و رهبر ایران هم گوش می‌داد باید این دعا را یاد می‌گرفت». افزون بر این، مناسب نبودن این دعا برای اختتامیه جشنواره فیلم مورد بحث قرار گرفته است.

آقای خزاعی در این سخنرانی، یکی از دستاوردهای سازمان متبوع خود در سال‌های اخیر را رخت بر بستن «سیاه‌نمایی و ناامیدی» از سینمای ایران دانست. این در حالی است که بسیاری از سینماگران در سال‌های اخیر شرایط را برای کار مساعد نمی‌بینند. بخشی از سینماگران پس از حمایت از اعتراضات مردمی ممنوع‌الکار شدند و از برخی دیگر تعهدهایی گرفته شده که موجب شده به طور محدود فعالیت کنند تا ترجیح داده‌اند کار نکنند.

رییس سازمان سینمایی ایران در بخش دیگری از صحبت‌هایش در دفاع از حضور پررنگ ارگان‌ها و نها‌دها در دوره چهل و دوم جشنواره فجر، مدعی شد داریوش مهرجویی، بهرام بیضایی و عباس کیارستمی هم با حمایت این نهادها فیلم ساخته‌اند.

حساب دولت ایران در شبکه‌های اجتماعی بخش دیگری از تصاویر حضور رئیس سازمان سینمایی در جشنواره فجر را به اشتراک گذاشته‌اند که در آن دو دختر خردسال آقای خزاعی روی سن می‌روند و او چادر دخترانش را می‌بوسد.
+3
رأی دهید
-31

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۳
    Sabokbalam - کالیفورنیا، ایالات متحده امریکا
    یا مُزَلف الزُلف این خوشحال! یا مُقرب الدول الباجناق این رمال! یا مُزخرَف الدین این حمال! یا اقرا به اسم ربک الذی یعنی سبکبال!
    2
    7
    دوشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.