معاون جو بایدن: آماده انجام وظایف ریاست‌جمهوری هستم

 کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا، در کنار جو بایدنرادیو فردا: معاون رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که برای انجام وظایف رهبری این کشور آماده است.

کامالا هریس روز دوشنبه ۲۳ بهمن در مصاحبه‌ با روزنامه «وال استریت جورنال» در پاسخ به این پرسش که آیا نگرانی رأی‌دهندگان از کهولت سن جو بایدن به این معنی است که او باید مردم را در مورد قابلیت‌های خود قانع کند، گفت: «برای انجام این وظایف آماده هستم و هیچ تردیدی در این مورد نیست.»

این مصاحبه در شرایطی منتشر می‌شود که کهولت سن جو بایدن در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری امسال آمریکا موجب نگرانی بخشی از رأی‌دهندگان شده است.

اگر جو بایدنِ ۸۱ ساله به‌دلیل بیماری یا کهولت سن از مقام ریاست جمهوری کناره‌گیری کند، خانم هریس به‌عنوان معاون او اداره امور کشور را به دست خواهد گرفت. به همین دلیل در ماه‌های اخیر قابلیت او برای عهده‌داری این مقام زیر ذره‌بین قرار گرفته است.

خانم هریس که اولین معاون رئیس‌جمهور رنگین‌پوست و هندی‌تبار تاریخ آمریکا است در ادامه گفت‌وگوی خود افزود:«هر کسی که هنگام کار با من برخورد دارد کاملا مطمئن می‌شود که توانایی و قابلیت رهبری دارم.»

این مصاحبه دو روز پس از آن انجام شده است که بازرس ویژه وزارت دادگستری آمریکا در تحقیقات مربوط به نگهداری غیرقانونی اسناد محرمانه دولتی توسط جو بایدن، به ضعف حافظه او به‌عنوان یک مرد کهنسال اشاره کرده بود.

رابرت هور روز ۱۹ بهمن در پایان تحقیقات خود گفته بود تخلف جو بایدن در حدی نیست که رسما علیه او اعلام جرم شود، ولی خاطر‌نشان کرد که اگر او محاکمه شود هیئت منصفه احتمالا به این نتیجه خواهد رسید که آقای بایدن «پیرمرد خوش‌نیتی است که حافظه خوبی ندارد.»

کاخ سفید با انتقاد از این گزارش گفت که بازرس ویژه وزارت دادگستری درست یک روز پس از حمله حماس به اسرائیل در ۱۵ مهر که آقای بایدن تحت فشار شدیدی بود با او مصاحبه کرده است.

کامالا هریس نیز در دفاع از جو بایدن ادعا کرد که گزارش بازرس ویژه وزارت دادگستری «انگیزه سیاسی» دارد.

نقش خانم هریس در کارزار انتخاباتی جو بایدن برجسته‌تر شده است و او روی برخی موضوع‌های مهم چون حق سقط جنین تمرکز دارد.

با توجه به این‌که دونالد ترامپ در رقابت حزب جمهوری‌خواه برای تعیین نامزد مقام ریاست جمهوری پیشتاز است انتظار می‌رود که در انتخابات امسال نیز جو بایدن و آقای ترامپ در برابر یکدیگر قرار گیرند.

جمهوری‌خواهان در ماه‌های اخیر حملات خود به کامالا هریس را تشدید کرده‌اند و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که سناتور سابق ایالت کالیفرنیا هم‌ مانند جو بایدن در میان رأی‌دهندگان محبوبیت کمی دارد.
+7
رأی دهید
-45

  • قدیمی ترین ها
  • جدیدترین ها
  • بهترین ها
  • بدترین ها
  • دیدگاه خوانندگان
    ۶۸
    sabbas - لندن، انگلستان
    شتر هاریس یه اوبامی دیگه واسه گول زدن مردمی که سر اوباما هم گول خوردن!!
    0
    2
    ‌سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۰
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    ۴۴
    antifascism - تهران، ایران
    این هندیا و پاکستانیا و چینی های گدا گشنه انقدر زاییدن و صادر کردن همه جا هستن چقدر هم اعتماد به نفس دارن. خاک تو سر امریکاییها با اون بایدن...
    0
    2
    ‌سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
    پاسخ شما چیست؟
    0%
    ارسال پاسخ
    نظر شما چیست؟
    جهت درج دیدگاه خود می بایست در سایت عضو شده و لوگین نمایید.